• Disco

Vargasången ur Ronja?

Håller på att spela in en skiva åt min son som skall spelas här hemma på dopdagen. Skulle vilja ha tag i Vargasången ur Ronja Rövardotter. Den Lovis sjunger för henne. Ni vet." du varg du varg kom inte hit ungen får du aldrig". Nån som vet hur jag kan få tag på den? Letat överallt känns det som på nätet utan resultat. Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Vargasången ur Ronja?
  • CamoMillan

Vargasångenby Astrid Lindgrenalbum:

Vargen ylar i nattens skog, han vill men kan inte sova... Hungern river hans vargabuk, o det är kallt i hans stova... Du varg. Du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig... Vargen ylar i nattens skog, ylar av hunger och klagan... Men jag ska ge'n en grisasvans... sånt passar i vargamagar Du varg. Du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig... Sov mitt barn i bädden hos mor, låt vargen yla i natten... Men jag ska ge'n en hönsaskank, om ingen annan har tatt 'en... du varg, du varg kom inte hit, ungen min får du aldrig. ungen min får du aldrig....
  • Miss Love

Vargen ylar i nattens skog,

han vill men kan inte sova.

Hungern river hans vargabuk,

och det är kallt i hans stova.

Du varg,

du varg,

kom inte hit,

ungen min får du aldrig.

ylar av hunger och klagan.

Men jag ska ge?n en grisasvans,

sånt passar i vargamagar.

Du varg,

du varg,

kom inte hit, ungen min får du aldrig.

och hittar sig inget byte.

Men jag ska ge?n en tuppakam,

att stoppa ner i sitt knyte.

Du varg,

du varg,

kom inte hit,

ungen min får du aldrig.

Sov, mitt barn,

i bädden hos mor,

låt vargen yla i natten.

Men jag ska ge?n en hönsaskank,

om ingen annan har tatt?en.

Du varg,

du varg,

kom inte hit, ungen min får du aldrig.

• jeikei

Ville du ha tag på texten eller på en skiva med låten på, eller någonstans att ladda ner den från????

• grapen

Till Disco
    Vad kul att du oxå¨ska spela Ronja låtar! Vi ska döpa våran dotter om några dagar till Ronja faktiskt och då tyckte vi att det kunde vara lite kul med Ronja låtar. Verkar som o vi har samma meny för dagen oxå :=)

• Disco

Tack för alla svar. Väntar nu in sambon så han kan köpa den från nätet och göra vår skiva till pojken. Den är så fin tycker jag den låten.
    Lycka till grapen med ert dop och lilla Ronja!

Svar på tråden Vargasången ur Ronja?