Snickra klöspelare till katten
Någon som har snickrat en klöspelare till katten, jag vill ha ett riktigt stort (till taket), någon som har tipps på hur man kan göra eller vet någon sida?
Någon som har snickrat en klöspelare till katten, jag vill ha ett riktigt stort (till taket), någon som har tipps på hur man kan göra eller vet någon sida?
Medlemmen "guldlock" är helt suverän på sådant! Denhär har hon gjort själv till sina åttta katter:
www.lunarstorm.se/Guldlock/galleri/575
Jag gjorde en till de katter vi hade förut. Jag ritade upp hur jag ville ha den. Den hade 4 våningar, en för varje katt. Sedan gick jag till en brädgård och bad dem såga till de bitar jag behövde. Snöre hittade jag efter mycket sökande på Ö&B.
Jag valde att fästa vår i väggen (med vinkeljärn från Ö&B) eftersom den var så hög och katterna så stora och tunga.
Handskar rekommenderas när det är dags att linda rep. Jag upptäckte det i efterhand...
Lycka till!
Ja en sån vore inte helt fel...jag har funderat på att fixa till något sånt flera gånger men sen har det inte blivit av. Istället så har jag sytt hängmattor för katter, som man hänger på elementet.. men det får ju dock bara plats 1 i varje rum.
Vi har en liten klöspelare med krypin..och en platta längst upp.
Men den är oxå liten.. vad har ni använt för material när ni har byggt dom?
Fått tipps om ebay, kanske kan vara en lite enklare - tristare lösning.