• Lilla Frögurkan

Hmm, är det vanligt att det "ilar" i en nyss lagad tand?

Jag lagade ett hål i tanden igår.. Idag känns det ömt på något sätt och när jag drar in luft kraftigt i munnen så ilar det men ändå inte. En märklig känsla. Jag har inte lagat hål tidigare så jag vet som inte hur det skall kännas? Ska det kännas så här en tid eller har min tandläkare slarvat?

• Svar på tråden Hmm, är det vanligt att det "ilar" i en nyss lagad tand?
  • Beatrize74

Det ska inte ila. Gå tillbaka till din tandläkare.

• Eliin

min tandläkare sa att det är vanligt upp till 6 månader efter

• Mama72

Tandläkaren har ju varit där och "rört om" lite. Det går över...

• Fille Fjonkan

Jag brukar få både ilningar och värk i nylagade tänder i minst några veckor efteråt.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Trossens mamma

Jag hade ont i min tand säkert 2-3 månader efteråt. Dom hade grävit å dragit så hårt i den att jag inte kunde tugga där på månader som sagt det tog ont. Men nu är det borta....

Mamma till Lova och Alvin
  • jannike85

när jag åt/drack varmt/kallt så ila det i min lagande tand. Ringde min tandläkare hon sa att ja skulle vänta och se om det gick över, 6 månader senare var det fortrfarande inte bra, så de fick göra om allt. Men nu är det bra

Vänta ett tag försvinner det inte så gå genast tillbaks!!

• LadyBaby

ja de e vanligt
    Lilla Frögurkan skrev 2007-09-16 07:03:53 följande:

Jag lagade ett hål i tanden igår.. Idag känns det ömt på något sätt och när jag drar in luft kraftigt i munnen så ilar det men ändå inte. En märklig känsla. Jag har inte lagat hål tidigare så jag vet som inte hur det skall kännas? Ska det kännas så här en tid eller har min tandläkare slarvat?
  • ozzygirl

ilade i min tand efter en lagning trodde att det skulle göra det. det var 2001 sen har det kommit i omgångar för en vecka sen bröt det ut fick tok ont i tanden käkade smärtstillande och gick till tandläkaren. jag hade inflamation i käkbenet eftersom bakterierna hade mångdubblats efter alla år. så nu väntar jag på att få göra en rotfyllning av tanden. inte för att skrämmas

Svar på tråden Hmm, är det vanligt att det "ilar" i en nyss lagad tand?