• LO72

En sista chans!!

Har börjat få panik över detta att inte bli mamma.Alla dessa tankar om livet som kommer upp inte alls kul..Inte nog med 35års kris utan man har detta med..Så jag har pratat lite med sambon om en 6:e ivf och då börja nästa år och åka till Falun typ maj/juni och det ser lite lovande ut men sade han får betänketid tills nästa år vill inte pressa honom.Sista ivf vi gjorde var 2004 så det är ett par års uppehåll..Vet inte riktigt om jag får ihop ekonomin tills dess men hoppas det får väl spara mera och leva på makaroner o korv...haha..Läkaren har inte sagt ja & inte nej till en 6:e ivf så tanken på att göra en ivf igen känns jätte nervöst..Vet inte riktigt hur jag ska göra vill göra en ivf till men vet hur besviken man blir om de inte skulle gå bra denna gången med för nu är det sista hoppet sedan får man börja bearbeta sig själv att man aldrig kommer få bli mamma.Skulle ni ha försökt en sista gång eller bara ge upp??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-17 09:33:41:

Har pratat lite om adoption men känner det är så mycket emot oss där.Den lättaste biten är att gifta sig,sedan ska sambon gå ner i vikt vilket ej är lätt,ekonomin när man kommer hem oroar mig mest.Menar det blir hårt ändå om vi nu skulle lyckas bli gravida på egen hand men att ha så mycket lån när man kommer hem med ett adoptivbarn är inget man vill ha..Sedan är sambon inte riktigt utbildad heller..Så det känns mera som att ta ett 6:e ivf sedan låta det vara.Men får se hur det blir är ju ett tag kvar.

• Svar på tråden En sista chans!!
  • saraseal

nu är jag inte alls insatt om ivf men om du och din man längtar efter ett barn så kan ju ingen säga till era att ett 6 försök är förmycket.. Finns det andra alternativ oxå?

• Smulu

Förstår att det är jobbigt. Men du har inte funderat på adoption?
    Jag menar det tär ändå en heldel både fysiskt och psykiskt att göra en provrörsbefruktning. Och i och med att du ändå genomgått några där det inte blev något barn.

Jag säger inte att du ska adoptera bara att du kanske ska börja leka med tanken.

• Dollars matte

Prata mera med sambon om saken, ni behöver inte bestämma er nu men det är en fördel om ni är överens om saken och vet var den andre står i frågan. Vill ni göra ett försök till ska ni absolut göra det! Om du ger upp nu när du egentligen vill prova en gång till kommer du alltid att undra om det skulle ha lyckats den sista gången. På något sätt skulle åtminstone jag tycka att det är bättre att misslyckas och veta om det än att gå runt och undra resten av livet. För att kunna gå vidare måste det tidigare kapitlet vara avslutat...

När livet inte tar de vägar man har tänkt sig får man helt enkelt rita om kartan.
Svar på tråden En sista chans!!