• Anonym (hälsosam)

Avundsjuka jävlar?! (om viktminskning)

Jag blir så jävla trött på polare/föräldrar/polares föräldrar!!

Jag har under ett år gått ner i vikt, typ 30 kg, och försöker nu hålla den här vikten. Men jag skulle vilja gå ner några kilon till, detta har jag bestämt tillsammans med en läkare.

MEN... när andra ser en, mest dom som själva försöker gå ner i vikt, tror dom att dom har rätt att bestämma om min kropp????

För dom säger: NÄ NU får du inte gå ner mer!! Och så måste jag typ lova dom att jag inte ska gå ner mer och sånt, dom tjatar tills jag lovar dom. Ibland frågar dom om jag äter godis och sånt för det borde jag, för "det gör ju alla" säger dom.
    Bara för att dom vill äta sitt socker så måste väl inte jag!!
    Ibland så säger jag att jag ätit godis och så för att dom inte ska hispa så jävligt.

Vafan, tror dom att dom vet bättre än en läkare??? NÄ avundsjuka jävlar är vad dom är, som inte vill att andra ska lyckas när dom själva inte gör det!!

Är lack nu på det här faktiskt.

Kan säga att jag svälter verkligen inte mig själv.

Någon med samma efareenhet??

• Svar på tråden Avundsjuka jävlar?! (om viktminskning)
  • Anonym

Ingen erfarenhet...men ville säga GRATTIS, vd duktig du är. Självklart är det avundsjukan som spökar.

Så länge du går ner på ett sunt sätt i samrådan med läkare så kör på!

• anna68

Ja, jag känner igen precis...först - grattis! Du är urstark som lyckats gå ner så mycket i vikt. Och sen, det är bara ren och skär AVUNDSJUKA det handlar om, precis som du säger! De vill vara lika duktiga och starka som du, men har inte lusten och orken...då är det ju bättre att få dig att framstå som märklig på nåt sätt...gör väl att de mår bättre själva. Men stå på dig! Gör som du vill! Säg åt dem att om de gör som de vill med sina kroppar, så gör du som du vill med din.

• Miiiaaa

Jag gick ner 25kg 2001 och förstår precis vad du menar. Nu måste jag hela tiden tänka på vad jag äter för att inte gå upp de där 25 igen. Får hela tiden höra "men geeee dig nu" "sluta var så extrem" osv osv..

Nej jag tänker inte sluta, för jag vill inte se ut så igen.

Grattis, jag vet precis hur du känner dig!

• soffi86

be strong! Och gör som du känner för! Du har var asduktig som gått ner HELA 30 kg! Fatta vad mycket! Jag blir imponerad... Grymt imponerad faktiskt!

• augustin

GRATTIS!!

Men jag undrar ju oxå lite hur mycket du vägde i utgångsläget för, om du gått ner 30 kg från 90 kg, så kanske 60 kg är en bra vikt för dig. Eller från 80 till 50 kanske e lite väl lite.. MEn jag vet ju inte hur du ser ut :) Bara tänkte hur andra kanske tänker...

Men detta med tjatet. Säg ifrån ordentligt nästa gång!!! Överdrivmed ironi.

• Undercover

Det gjorde du bra...

Jag gick ner 15 kg på 2 månader och precis som du så var det många som sa till mig att sluta gå ner i vikt. Från 72 kg till 55

• miss Y

Jajamensan, tyvärr...

Har dock inte gått ner så mkt eftersom jag tog tag i det innan jag blev överviktig. Kurvan lutade smidigt å fint uppåt å det hade jag ingen lust med... men fy va skit jag fick för det. Fick försvara mitt viktväkteri med näbbar och klor fast jag 10 veckor senare var en mkt gladare och friskare människa.

• Anonym (hälsosam)
    anna68 skrev 2007-09-16 13:12:52 följande:
    Ja, jag känner igen precis...först - grattis! Du är urstark som lyckats gå ner så mycket i vikt. Och sen, det är bara ren och skär AVUNDSJUKA det handlar om, precis som du säger! De vill vara lika duktiga och starka som du, men har inte lusten och orken...då är det ju bättre att få dig att framstå som märklig på nåt sätt...gör väl att de mår bättre själva. Men stå på dig! Gör som du vill! Säg åt dem att om de gör som de vill med sina kroppar, så gör du som du vill med din.
    [/citat]
    Miiiaaa skrev 2007-09-16 14:35:22 följande:
    [citat]
    Jag gick ner 25kg 2001 och förstår precis vad du menar. Nu måste jag hela tiden tänka på vad jag äter för att inte gå upp de där 25 igen. Får hela tiden höra "men geeee dig nu" "sluta var så extrem" osv osv..Nej jag tänker inte sluta, för jag vill inte se ut så igen.Grattis, jag vet precis hur du känner dig!
    Ja, dom försöker få mig att framstå som extrem och manisk i mitt "vikttänkt"/motsvarande - och det gör mig tokig!! Måste man visa fläsket på magen jag har kvar för att dom ska säga "okej då, du får mitt tillstånd att gå ner dom sista kilona"
  • Miiiaaa

Av någon anledning är det provocerande att lyckas i detta samhälle. Oavsett om det är viktminskning, karriär eller vad som helst.

Surt.

• Anonym (hälsosam)

Och: tack alla ni som svarat mig peppande här i tråden! Det betyder mycket med någon som säger något positivt nu.

Jag måste blii bättre på att stå på mig och säga att det har dom inte med att göra - kanske säga att om dom har rätt att säga vad jag ska göra eller int göra med min kropp så kanske jag kan bestämma över deras........!

Svar på tråden Avundsjuka jävlar?! (om viktminskning)