• maica75

Nidblödning, när kommer den???

Ni som har haft nidblödning någon gång och är gravida, när fick ni nidblödningen? Kan den komma när man väntar mens?

Jag är på BIM+2 idag och imorse fick jag lite brun vätska och inte fått riktig mens ännu. Vet inte om den är mens eller kan den också vara en nidblödning?

• Svar på tråden Nidblödning, när kommer den???
  • JAG är BÄST

nidblödning? = den blödning som man får då ägget fastnar efter äl (dvs mellan ca: 4-9dar efter ÄL). Den kommer inte då man har mensen. du är på BIM+2dar. Så någon nidis har du inte nu.

• CoolaSuperMamsen

men man behöver inte alltid få en nid blödning heller=)

men din blödning kan ändå vara tecken på graviditet, jag har blött med alla barnen ibland färskt blod då och då till jag var i vecka 11 då slutade det=)

kuckilimuck medecin
  • maica75

Supermammman83:

Fick du sån där färskblod när du väntade mens? Jag hoppas också på att jag är gravid, men i.o.m att jag är på BIM + 2 idag så kan det också vara mens? Jag har regenbundet mens i 27 dagar cirkel och har haft känsla som mensen är på väg, men har hört att många har mens symptom innan de fick ett plus. Om den inte blöder mer idag så tänker jag göra ett grav test imorn.

• CoolaSuperMamsen

ja då kan det bero på att kroppen inte riktigt fattat att du är gravid, det är vanligt att man kan blöda lite när man igentligen skulle ha mens=)
    jag tyckte oxå det värkte så i livmodern i början känndes somm riktig mens värk.

Det låter som om det skulle vara något på gång=)

lycka till

kuckilimuck medecin
  • maica75

Men nu kom det lite mer blod som är brunt
    Är det mens eller? Åh vad jag är besviken!

• CoolaSuperMamsen

brunt är gammalt blod ju, det är värre om det är färskt rött=)
    finns ingen stans du kan köpa ett test???

oroa dig inte, blir det inget nu så får du på det igen=)

tänk så här hellre missfall nu än i vecka 12.

jag fick ett jätte tidigt missfall för snart en månad sedan jag plussade innan mens typ 3 dagar, men dagen efter störtblödde jag=( hade jag inte testat mig dagen före hade jag alldrig vetat utan trott att det var en rejäl smärtsam mens.

men tycker du kan kolla upp det om det visar sig att du är gravid och fortsätter blöda.

en gynläkare sa till mig 8 av 10 gravida som blöder fortsätter graviditeten som vanligt=)
    ganska bra odds.

kuckilimuck medecin
  • maica75

Va? Missfall? Ojdå
    Men det ömmar i tjejmagen som det brukar göra när jag har mens. Jag ibland brukar ha lite gammalt blod innan det färska blodet kommer.
    Varför får man missfall? Jag har en kusin som aldrig kan ha barn eftersom hon bara får missfall så fort hon blir gravid. Nu är jag orolig om jag också får MF så lätt

• CoolaSuperMamsen

ingen aning det säjs ju att det oftast är ett odugligt foster när man får missfall, men får man många så kan det vara tecken på fel kanske hos mamman. men man kan få hjälp med sådant tror jag.

käkar man folsyra säjs ju att det skall minska risken för missbildningar och det minskar väll risken för missfall då antar jag.

oroa dig inte i onödan=)

kuckilimuck medecin
Svar på tråden Nidblödning, när kommer den???