• Jinna

*Hjälp!! Vad ska jag göra!! Var och blekte

Hjälp!!

Vad ska jag göra!! Var och blekte slingor hos min frisör (brukar alltid bli bra) men en del vart gula!!!! Jag klagade och gick tillbaka o hon blekte i några till , men jag är forfarande inte alls nöjd!! skiftar i ljus gul färg uppe på hjässan...usch....vad kan man göra!!!Frisören sa att det inte gick att bleka mera o att jag skulle tvätta med ett lila schampo som tog bort gula skiftningar, men tycker inte att det hjälpt!!
    jag mår jättedåligt av detta!!! vill inte färga håret mörkt!!

kram Jinna

• Svar på tråden *Hjälp!! Vad ska jag göra!! Var och blekte
  • Greenmonster

det hände mig en gång också. första gången jag gjorde slingor vart dom perfekta men sen när jag skulle göra om blev dom nya slingorna gula. Jag tror att frisören valde fel helt enkelt. Första gången jag gjorde slingor använde hon en blå gega och andra gången valde hon en grön gega (eller vart det tvärtom?) hur som helst så fick jag pengarna tillbaks och klippte mig!

• Emilias Mamma

Gå in på en Affär köp sling medel och gör det en gång till själv... Har du mörkt hår är det svårt att du skall få det helt blont... jag har själv mörkt hår med ljusa slingor som vissa av dem är lite gulare än de andra..... Det har ju med pigmentet att göra!
    Är det nått annnat kan du ju bara hojta till....

• Jinna

jag har ju långt hår....men tror du att jag vågar beka lite själv då? det är ju redan blekt två gånger.kan man köpa blekmedel och prova på bara några hårstrån först och se hur det blir, och blir det bättre kan man ju ta i lite till på de värsta gula partierna.

men hur blandar man, gör man all blandning på en gång? jag skulle ju bara vilja använda lite blekmedel först på några strån för att se hur det blir....går det?

• MikkisPikkis

Använd mer silver schampo! Fortsätt med det ett tag så ska det snart bli bättre...
    Tycker inte att du ska köpa blek medel i affären eftersom dom inte alls är bra för håret- Massor av metaller i sådana vilket inte är bra för håret.

Rekomenderar SIlverschampo!

• Jinna

Om jag inte gör nåt, utan bara låter det vara...blir de gula slingorna mer ljusa med tiden, alltså mattas gulheten av nån gång???

• Jinna

En fråga till, är silverschampo lila till färgen.Jag har ett lila schampo som jag tvättat med det heter, Loreal Shine blonde, brightening repair shampo for blonde hair!
    Men på baksidan står det inget om att det tar bort gula skiftningar!

är det silverschampo??

• Jinna

obs..Glömde säga att flaskan är rosa/lila

• Jinna

Nån annan som kan svara.....

puffar upp!!

• DeZire

Matrix har ett jätte bra silver shampoo, det fungerar verkligen... jag brukar oxå alltid bli gulaktig i huvet, men de har gått bort med det shampoot.
    Säljs på frisör salonger.

• Slumraren

Jinna, jag tror att det schampo du nämner är det jag använt då mitt hår var blont just för att slingorna inte skulle börja skifta i orange (vilket de kan göra i mitt hår efter ett tag).

Fast du kanske redan har löst problemet?

• NovaAlexandra

Man kan sova med ísadora silverbalsam efter att man tvättat håret med silverschampo. Det blir jättebra!

• Lenafena

Det gulaktiga kommer att blekas och bli fina när du är ute i solen, tills dess är det silverschampoo eller varför inte nån huvudbonad som gäller

• MikkisPikkis

Ska ju heller inte använda för starkt lr för mkt silverschampo eftersom det kan slå över och bli vitt &så..

• martinii

hm...dum fråga kanske men blir lite nyfiken på detta silverschampot.. bleker det håret eller? vad händer om man använder det på mörkt hår???

• Linisen

Hej

Det händer ingenting, möjligen blir det lite "askigare"
    Blonda slingor blir askigare i tonen och det gula reflexerna mattas ner. Man ska heller inte ta bort blekmedlet för tidigt då man gör slingor, de går ju från brunt, orange till ljusa slingor. Tar man dem för tidigt blir de tråkigt orangegula. Loreal har ett silver shampo som är bra, inte blond shampot utan ett mörkare silvershampo. Matrix har So SIlver också bra. Tvätta rent håret med ett bra rengörande shampoo, tvätta sedan håret med silver shampo och låt det sitta i ett tag, gärna med plastpåse runt. Avsluta med ett närande balsam eller en inpackning i och med att det gör håret strävt!

Goldwell har också färgshampo och inpackning med pigment.

Fråga gärna om ni vill veta mer, har jobbat på salong.

Skriv i min gästbok!

Lycka till

Linisen

Svar på tråden *Hjälp!! Vad ska jag göra!! Var och blekte