• Jen nifer

Hur mycket gick ni ner?(pulverdiet)

Hur mycket gick ni ner?
    Körde ni intensivt i 2 veckor- Vad gick ni ner isf?
    Vad väde ni innan?

Jag ska köra intensvien i 2 veckor nu.
    Jag har kört med pulverdiet förut men då inte intensiven.
    Absolut nöjd med det.
    Sålänge man förstår vad som gäller, att det handlar om att lägga om sina vanor när man börjar äta och att röra på sig.

Jag tränar minst 1 gång i veckan o är ute o går varje dag.
    Kommer trappa upp försiktigt efter 2 veckor o lägga om kosten.
    Jag vill bara ha den här första starten för ännu mer motivation.

Så nu vill jag höra från er som gjorde rätt hru mycket gick ni ner?
    Dom 2 första veckorna o allt som allt?

Nu är våran prinsessa här
  • Svar på tråden Hur mycket gick ni ner?(pulverdiet)
  • TheMilky

Jag gick på Cambridge till och från i ett år, gick ned 40 med hjälp av det, motion och sundare kost. Behöll vikten i ca 3 år, träffade sambon för 2 år sen, har gått upp 15 kg pga av "sambomys" Nu är jag gravid, så nu gäller motion och tallriksmodell med mycket fullkord. Skippar bröd och potatis och fyller ut med bönor och linser.

• Jen nifer

Oj 40 kilo. De är mycket.

De där med sambomys vet jag, de va då smygkilona började. Men nu har ja extra kilo efter graviditeten med så ja har ca 10 kilo jag vill ner. Det är mitt mål iaf.

• TheMilky

Jag startade på Cambridge en vecka innan jag plussade nu Men ki fick jag liksom. Så det blir efter ammning och så som jag får ta itu med det. Men huvudsaken är ju att man rör på sig och äter nyttigt och har en sund inställning.

• Jen nifer

Ja visst

Ja men de är väll ända gången man med ro kan ta att man går upp så mycket, när man väntar på en liten

Men nu känner jag när Molly är 8 månader att ja inte kan skylla på de i all evighet
    SÅ nu får ja ta tag i det.

Jag väger 68 o vill ner till 58
    Är inte speciellt lång så de skulle väll vara min idealvikt, vi får se hur det går

• Jen nifer

Nån mer?

• barnkär01

Jag gick ned 7 kg på fyra veckor, i snitt ca 1,5 kg/vecka. Jag bytta ut två mål mat till ck och åt en måltid mat samt lite mellanmål under dagen. Jag åt alltså inte "ren kur" utan körde komb. jag har egentligen vad som anses som normalt BMI (men tycker själv det är lite högt) och hade alltså inga mängder att tappa så det ser jag som ganska mkt per vecka. Är igång nu igen, vill bli av med några kg till...

• Jen nifer

jag har heller inte jätte högt bmi.
    Jag ligger precis på gränsen vid normalt.
    Jag håller tummarna för att de kommer gå bra.
    Ja kommrt först köra två veckor med ren kur.
    O sen köra med blandad kur som du gjorde.

Hur mycket vill du gå ner nu?

• isisisis

15 kg första gången.
    Nu är jag nere på den vikten jag oftast haft.
    Pendlar upp några få KG ibland bara ,då tar jag ett snabbryck.
    Oftast kan ag hålla vikten.
    Det är svårare med ämnesomsättningen när man kommer upp i åren!

• Jen nifer

oj 15 kg, hur länge körde du då? o hade du mycket "övervikt"?

• isisisis

Jag hade levt i ett fast förhållande en längre tid.
    Sk bekvämligetskilon,som gick för långt.Motionerade inte heller.
    Alltför säker på att allt alltid skulle vara så....nu blev det inte så.Jag vart singel.

Vägde 70 kg.Är 160 lång.Jag är rätt liten och har alltid varit smal,så dessa kilon var allt annat än klädsamma på min kropp.
    Allt satt nästan på magen.Benen var lika smala som innan!

Så jag satte fart ordenligt.Körde bara nutrilette i 2 veckor.
    Sen bytte jag ut ett mål om dan till vanlig(mager) mat.

Sen fortsatte jag att gå ner i vikt av bara farten....

Började också träna på friskis,men då hade jag redan tappat 10 kg.

Nu tränar jag inte,för en skada.
    Så nu får jag passa mig.
    Undviker jag bara bröd och makaroner så går det rätt bra.
    Men jag älskar makaroner och smörgås.

Så ibland tar jag en kur.Men byter inte ut alla målen.

• barnkär01

Jen nifer skrev 2007-09-16 17:23:25 följande:

jag har heller inte jätte högt bmi.Jag ligger precis på gränsen vid normalt.Jag håller tummarna för att de kommer gå bra.Ja kommrt först köra två veckor med ren kur.O sen köra med blandad kur som du gjorde.Hur mycket vill du gå ner nu?
    Jag vill ned ca 6 kg, väger nu ca 74 kg och är 1,78 lång,vill väga 68 kg.. gärna 65 med, men får se efter vägens gång...
  • barnkär01

isisis: hur mkt går du ned om du kör komb kur? dvs både ck och mat och hur många mål byter du ut då?

• isisisis

Barnkär.
    Det tar nästan inget i början.
    Det bästa är att rivstarta med at byta ut alla mål.
    Alternativ är att byta alla mål utan 1.
    Och då äta kyckling,omelett eller räkor och grönsaker bara.

Att äta 2 vanliga mål om dagen är som att slänga pengarna i sjön.
    Det händer ingenting på en månad....

Det kan man göra om man redan HAR gått ner i vikt.

Undvik frukt då du bantar.Den har socker i sig,som gör att kroppen tar sockerreservenINNAN fettreserven.

Grönsaker är bra däremot!

• barnkär01

isisis: Jo jag är medveten om det. Körde ck i somras och körde då rent (med undantag för några räkor, lite skinka ibland) i ungefär 7 dagar först för att få som du säger, en kickstart liksom. efter det tog jag ck till frukost och lunch och åt ett mål mat. Jo man ska ju äta mkt proteiner, jag åt nästan inga kolhydrater alls, i undantag lite fullkornspasta ngn gång.

• barnkär01

Jag tänkte mest eftersom du skrev att du tog en kur ibland, men byter inte ut alla mål. hur mkt brukar du gå ned då?

• almafa

Jag gick ner 10 kilo på 21 dagar... supernöjd med det resultatet även om jag nu borde gå ner ännu mer...

Lycka till
    M.

• isisisis

Jag trorjag går ner ca 3 kg...på en vecka,om jag byter ut alla mål utan middagen.
    Och undviker kolhydrater.
    Jag väger mig inte.....

Jag går rätt mycket i jobbet.
    Brukar ändå ta extra promenader på kvällen också.

Ser på kroppen bara och mina kläder.

• barnkär01

OJ 3 kg per vecka, det låter väldigt mkt. och av bilderna att döma (var in och kikade så ser du ju inte ut att ha mkt att "ta av" heller, men va bra för dig! jag gick ned 1,5 kg i snitt på komb kur.... ska som sagt kickstarta nu med ren kur en vecka iaf sen komb nån vecka beroende på hur fort det går.. hoppas gå ned iaf några kg på en vecka rent-

• isisisis

Nä.Jag är inte fet.
    Men jag är liten,och jag blir inte "fast mullig" på ett klädsamt sätt.Jag blir felpropertionerad.
    Jag ser ut som en slapp alkis om jag lägger på mig.
    Så jag måste hålla min vikt hyfsad

När jag var yngre kunde jag äta pizza varje dag utan att det satte sig.Mina barn är likadana.
    Men efter 34 så började det hända grejer....fick en annan ämnesomsättning.
    Så det är svårt att ställa om sig.
    Jag älskar mat,och tror mina porttioner är för stora för det min kropp behöver numer.....

Har försökt äta mindre,men det räcker med en slappehelg med god mat utan motion för att jag ska behöva ta igen det resten av veckan...

Lycka till iaf!

• Jen nifer

Har hört många nu som lyckats gå ner ca 10 kilo på ca 3 veckor.
    Så jag håller tummarna hårt.
    Jag skulle bli så otroligt sjukt glad då.

Jag skulle må så mycket bättre.
    Jag har rätt lätt o hålla vikten, jag går tex inte upp mer nu o stod still hela tiden innan graviditeten.
    Men alla gravkilon sitter där som sitter.
    Så ja jag hoppas så mycket, tänkte köpa ett måttband imorgon, se om de händer nått i centrimetrar

Svar på tråden Hur mycket gick ni ner?(pulverdiet)