• eilema

Kan man sätta in pengar på sitt vanliga ICA kort?

Jag har ett sådant man drar framme i kassan och får bonus på det man köper. Inget ICA bankkort utan det vanilga enkla ICA kortet. Vad jag förstår på hemsidan så ska man kunna sätta in pengar på det kortet och betala med i kassan. Men jag undrar om någon annan gjort det? Finns det något sätt att göra det så de kommer in på kortet direkt?

• Svar på tråden Kan man sätta in pengar på sitt vanliga ICA kort?
  • Tre Barnsmorsan

JA, det kan du göra. Du kan sätta in pengar direkt i kassan på ICA så kommer pengarna direkt på kontot.

Man ska inte läsa vad andra skriver, man ska läsa vad andra menar!
  • Finesse
    eilema skrev 2007-09-16 15:32:03 följande:
    Jag har ett sådant man drar framme i kassan och får bonus på det man köper. Inget ICA bankkort utan det vanilga enkla ICA kortet. Vad jag förstår på hemsidan så ska man kunna sätta in pengar på det kortet och betala med i kassan. Men jag undrar om någon annan gjort det? Finns det något sätt att göra det så de kommer in på kortet direkt?
    du kan även sätta in pengar med inbetalningskort (tar tre bankdagar tror jag) som följer med buffe varje månad.
  • cream tea

vi gör det. Man betalar in det via sin internet bank, men du behöver ocr-nummer. Finns antingen på inbetalningskort du får tillsammans med bonuscheckarna när Buffé kommer, eller så kan du ringa till ica (numret står på baksidan av kortet) och be att få ditt ocr. Det är ju samma varje gång du ska betala in pengar. Men pengarna kommer inte in direkt, det brukar ta någon dag eller så...

• eilema

Okej, så enda sättet att få in pengarna direkt på kortet är att sätta in dom i kassan då?

• Finesse
    eilema skrev 2007-09-16 15:36:27 följande:
    Okej, så enda sättet att få in pengarna direkt på kortet är att sätta in dom i kassan då?
    men det är iaf det enklaste.. slipper man tjaffsa med ocr nummer å sånt
  • eilema
    Finesse skrev 2007-09-16 15:37:41 följande:
    men det är iaf det enklaste.. slipper man tjaffsa med ocr nummer å sånt
    Jo absolut, men just nu är jag lite i kris för lindex drar tydligen inte pengar från visa direkt utan det tar några dagar efter man handlat så jag fick en trevlig överraskning när jag låg 200 kr minus på mitt vanliga konto. Jag har lite pengar på sparkontot men eftersom banken är stängd kan jag inte få ut dom idag. Därför tänkte jag om det gick att föra över dom till ICA kortet och handla på så sätt, men då verkar det inte fungera om det enda sättet att få in dom direkt på kortet är att sätta in dom i kassan?
  • Finesse
    eilema skrev 2007-09-16 15:39:54 följande:
    Jo absolut, men just nu är jag lite i kris för lindex drar tydligen inte pengar från visa direkt utan det tar några dagar efter man handlat så jag fick en trevlig överraskning när jag låg 200 kr minus på mitt vanliga konto. Jag har lite pengar på sparkontot men eftersom banken är stängd kan jag inte få ut dom idag. Därför tänkte jag om det gick att föra över dom till ICA kortet och handla på så sätt, men då verkar det inte fungera om det enda sättet att få in dom direkt på kortet är att sätta in dom i kassan?
    om du har internetbanken kan du ju föra över pengar från sparkontot till ditt privatkonto eller?
  • Finesse

just det.. svarade inte riktigt på din fråga.. men nej det tar ett tag innan ica sätter in pengarna på kortet..

• eilema
    Finesse skrev 2007-09-16 15:41:25 följande:
    om du har internetbanken kan du ju föra över pengar från sparkontot till ditt privatkonto eller?
    Jo visst kan jag det men eftersom jag ligger 200 kr minus på transaktionskontot så kan jag ju inte få ut mina sparpengar om jag sätter in dom där, utan då dras dom ju direkt.

Okej, då fungerade inte min plan. Tack ändå för hjälpen om ICA kortet så vet jag det!
  • Finesse
    eilema skrev 2007-09-16 15:43:59 följande:
    Jo visst kan jag det men eftersom jag ligger 200 kr minus på transaktionskontot så kan jag ju inte få ut mina sparpengar om jag sätter in dom där, utan då dras dom ju direkt. Okej, då fungerade inte min plan. Tack ändå för hjälpen om ICA kortet så vet jag det!
    kan du inte sätta in pengarna på nån annans konto.. typ dina föräldrars?
  • eilema
    Finesse skrev 2007-09-16 15:44:46 följande:
    kan du inte sätta in pengarna på nån annans konto.. typ dina föräldrars?
    Jo fast då måste min mamma åka till bankomaten och plocka ut dom och jag måste åka till centrum och hämta dom där, och det känns inte riktigt värt besväret ,för jag är inte i så kris att jag inte kan vänta tills i morgon och hämta ut pengarna på banken. Jag var mest bara godissugen.
  • Finesse
    eilema skrev 2007-09-16 15:48:50 följande:
    Jo fast då måste min mamma åka till bankomaten och plocka ut dom och jag måste åka till centrum och hämta dom där, och det känns inte riktigt värt besväret ,för jag är inte i så kris att jag inte kan vänta tills i morgon och hämta ut pengarna på banken. Jag var mest bara godissugen.
    ok va bra nästa månad får du gömma lite pengar hemma så du har en slant över till godis
  • eilema
    Finesse skrev 2007-09-16 15:49:56 följande:
    ok va bra nästa månad får du gömma lite pengar hemma så du har en slant över till godis
    Haha! Ska tänka på det! Tack för hjälpen iaf! Ska börja sätta över matpengarna på ica kortet varje månad. Verkar ju jättesmart!
  • Finesse
    eilema skrev 2007-09-16 15:54:23 följande:
    Haha! Ska tänka på det! Tack för hjälpen iaf! Ska börja sätta över matpengarna på ica kortet varje månad. Verkar ju jättesmart!
    det är det.. speciellt om man inte vet hur mkt man gör av med vi sätter in pengar varje månad.. efter vi betalt räkningar.. så då vet man att man har till mat iaf
  • eilema
    Finesse skrev 2007-09-16 15:55:24 följande:
    det är det.. speciellt om man inte vet hur mkt man gör av med vi sätter in pengar varje månad.. efter vi betalt räkningar.. så då vet man att man har till mat iaf
    Ja det är jättesmart! Hur vet man förresten hur mkt pengarn man har kvar på kortet sen?
  • Tre Barnsmorsan
    eilema skrev 2007-09-16 17:51:53 följande:
    Ja det är jättesmart! Hur vet man förresten hur mkt pengarn man har kvar på kortet sen?
    Du kan antigen logga in på www.ica.se eller ringa ICA banken. Du kan även kolla dit saldo i butiken.
    Man ska inte läsa vad andra skriver, man ska läsa vad andra menar!
Svar på tråden Kan man sätta in pengar på sitt vanliga ICA kort?