• Inana

Babygym? Ålder?

Sitter här och funderar på att köpa ett babygym. Min son är 8 veckor. undrar lite om det är lönt att köpa ett nu? Har ingen direkt koll på när det passar sig att köpa ett babygym. Vad tror ni?Hur många veckor/månader va era bebbar när de hade skoj med sina gym..?

• Svar på tråden Babygym? Ålder?
  • BossOrange

vi köpte¨på en gång. gillade att ligga o titta på de dinglande sakerna och allteftersom började hon röra vid dem. Skadar ju inte att köpa i tid...

• Fille Fjonkan

Så fort de börjar vända sig till mage är babygymmet mer i vägen än till "nytta". Är barnet 8 veckor redan skulle jag tro att du har användning av det ca 2 månader, inte mycket mer.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • nötskrikan

Vi köpte vårt när dottern var två månader och hon tillbringade jättemycket tid i det tills hon var sex månader ungefär. Vi har ett mjukt babygym, i det kan de ju ligga på mage och leka också.

• Majan78

Vi började nästan direkt, men han tyckte det var som roligast mellan 3-5 månader ungefär.

• Anna U 77

vår dotter fick ett för nån vecka sen. Hon är tre månader och älskar det!

• Tovsippan

Jag tycker att man kan ha användning för ett babygym ganksa länge. Min son är 6 månader och de senaste 2 månaderna, då han har kunnat sitta, har han helt enkelt suttit framför gymmet och lekt med leksakerna. Vi har både ett litet gym med plastleksaker och ett mjukt bamsegym med matta till och de har båda varit bra på olika sätt. Nu sitter han gärna och pillar med små detaljer på prylarna, medans han i börja bara låg och tittade. Det hårda babygymmet lekte han gärna med även när han låg i babysittern. Ibland har han varit lite less på de saker som har hängt i gymmen, men då har vi flyttat om leksakerna lite grann så att det har blivit intressant igen.

• BossOrange

vårt barn är 10 månader och jag har ställt fram babygymet igen. Nu sitts det och pillas och dras och trycks på knappar som låter och snurrar på djuren mm mm.

Så jag håller inte med de som säger att det bara går att använda ett par månader - om ditt barn gillar det kan det stå framme länge!

• Inana

Tackar för era svar. Har nu varit och köpt ett babygym för bebbar upp till 12 månader. Stort och bra med möjlighet att hänga upp fler saker.

Svar på tråden Babygym? Ålder?