Jag var där i somras, men var tyvärr inte särskilt nöjd.
Vet ej vilket av hotellen inom Sunwing Kalithea ni valde, men vi tog Poseidon och bodde i en Royal-lägenhet med havsutsikt. Problemet var bara att det inte fanns någon havsutsikt för häcken framför hotellet hade vuxit sig för hög! Dessutom var lägenheten alldeles för trång i min smak.
Vi är strandmänniskor och denna strand var svår att gå i samt inte ett dugg långgrund vilket ju är bra när man har småbarn.
Man kan inte heller promenera in till stan på kvällarna utan måste ställa sig i en (ofta lång, men visserligen rätt snabb) taxikö eller åka buss in (något vi dock aldrig provade). Maten på hotellets egna restauranger samt frukostbuffén är visserligen jättebra, men ibland vill åtminstone vi variera oss lite.
Har bott på olika Sunwing hotell 5 gånger de senaste 3 åren och detta var första gången vi blev lite besvikna. Jag tror dock att jag hade varit betydligt nöjdare om bara hotellet var som vi förväntat oss. Nu klagade jag till Ving i efterhand, men fick tyvärr ingen ersättning.
Om jag skulle återvända hade jag definitivt valt Triton, Royallägenhet. De verkade jättefina och hade en fantastisk havsutsikt!
Hoppas ni blir nöjdare än vi! Själva Rhodos är ju annars mysigt, speciellt gamla stan - dit måste ni bara åka! Lite turistigt dock och rätt kass mat på restaurangerna i stan, men det får man kanske ta. Vill du veta mer får du gärna höra av dig.
Kram Emja