Hur länge drack era barn välling ur nappflaska
när slutade de med välling? ur flaska..
övergång till pipmugg/glas? eller sluta dem efter flaska med välling? frivilligt eller sluta ni ge?
när slutade de med välling? ur flaska..
övergång till pipmugg/glas? eller sluta dem efter flaska med välling? frivilligt eller sluta ni ge?
För felixen blev det slut med kvällsvällingen när vällingburken plötsligt bara var "tom" en kväll så han fick dricka mjölk och äta banan i stället!
Då var han nästan tre år...
Ellendellen är snart två år och njuter fortfarande av välling ur flaskan på kvällen.
Eftersom lillan - 10 månader - fortfarande dricker välling ur flaska, så får jag svara för sonen, som iofs är nio år nu, men han har ju också varit liten...
Han drack välling ur flaska tills han var ca 1 år. Sen fick han pipmugg. Vällingen på kvällen fick han tills han var ungefär 3, har jag för mej... Fast han har börjat dricka välling de senaste åren igen ibland... Fast då ur vanlig kaffemugg och vuxenvälling.
Min stora tjej slutade när hon var 3,5 då vi helt slutade med välling...
en var 4½ år en var 3 år, en drack aldrig välling och lillen 1½ år dricker ännu, alltid välling i flaska aldrig mugg
Erik snart 4år dricker fortfarande på morgonen. vi tog bort det på kvällen för att han skulle lära sig att bli torr på natten och det var omöjligt när han drog i sig 2dl välling innan han somnade. Han klagar ibland på att han inte får välling på kvällen trots att vi tog bort den i våras.
Min son slutade helt med både välling och nappflaska när han var 9 månader. Han var inte särskilt förtjust i välling överhuvudtaget, eller nappflaska.
men är det oftast barnet som väljer sluta eller är det föräldrarna som tar bort vällingen?
mina "stora" var inte så intresserade av välling....nappflaskan slutade dom med helt vid ca 1,5 år om jag minns rätt..min tjej på 1,5 år älskar sin välling....hon får gärna fortsätta ett par år till,,men det blir nog att dricka ur mugg kanske från 2-2,5 år,,beroende på hur länge hon vill dricka...ute dricker hon inte i nappflaska...lillasyster på 6 mån tar ju inte flaskan...men det kommer väl : )
Viggo drack välling i flaska till han var ungefär 1½ år, då tröttnade han självmant och vägrade ta mer flaska. Vi prövade med välling i pipmugg men det ville han inte heller ha. Så sedan dess så får han gröt eller smörgås med mjölk eller vatten på kvällen. Lite olika.
Mina flickor älskar välling. Moa som är 5,5 år nu fick välling i flaska tills hon blev fem. Det bara gick av farten för att så gjorde jag alltid. Men nu får hon i mugg. Jenni som är 3,5 år har flaska ännu men med hon kommer jag inte att tillåta flaskan så länge som Moa. Julia är ju än så länge 9 månader så hon får i flaska.
Vill bara säga också att dom stora flickorna får välling endast på kvällen vid sänggående.