• marsbebis

Tips för resa till Bahia Feliz?

Ja, vi ska resa till Bahia Feliz på Kanarieöarna i december med en 2 1/2 åring och en 7 månaders. Någon som varit där och kan ge lite tips om vad man ska ha med och vad som finns att göra där??

• Svar på tråden Tips för resa till Bahia Feliz?
  • Pettsson82

Bahia Feliz är ett mindre ställe som är ganska lungt, så jag kan tänka mig att det är bra att åka dit med barn. Finns ett rejält utbud av restauranger och fina poolområden. Det är ok att gå till andra hotells pooler och bada och sola. Stranden är väl ganska begränsad, vi har legat mest vid poolen när vi har vart där. Vill man ha mer att kolla på så är det bara att fara in till Playa Ingles, tar inte alls lång tid med taxi. Trevlig resa! :)

• marsbebis

Tack för ditt svar! Det ska bli roligt att komma dit; och så är det ju första gången vi flyger med barnen! Ska bli spännande att se hur det går

• Prinsessorna

Jag har varit där hösten 2005. Gillade tyvärr inte stället. Väldigt isolerat just där. Finns ingen strand och det blåser väldigt mycket på den sidan. Vi hyrde bil vilket man är tyungen till om man vill ta sig någonstans utan att ta bussen. Vi körde runt på hela ön.

• Prinsessorna

Måste tillägga att poolen där var jättekall, tyckte vi då.

• hotten

det är barnvänligt å barnvagnsvänligt, fina lekparker å bra barnunderhållning (dock samma 6 dar i veckan!, vuxnas underhållning är verkligen under all kritik sämsta jag upplevt på canarieöarna))...
    Billiga barnportioner på locobaren (där underhållningen finns),
    Det mesta man kan tänkas behöva finns/kan köpas på området, (men absolut inte mer).. närmaste apotek dock i san augustin.

Men bor man inte på hotellet (orqidea) så kan det vara långt att promenera ner till hotellet där allt händer...
    Bahia är liten tråkig kulle, där det blåser kallt ofta, långt till allt...
    Finns ingen strand att tala om. poolerna är överbefolkade (när 4 annläggningar skall dela på 2 pooler)
    Värsta av allt i mitt tycke.. Poolerna är iskalla! (vet att det står att de är uppvärmda, men då max 1 grad eller nått!)

Summan av kardemumman, det är billigt ställe, med bra standard iallafall på hotellet orqidea och lägenhetshotellet monte feliz, (de andra får väll sådär ok)
    Med tanke på priset å om man vill bar ta det lungt i gå omkring bland alla andra semesterfirare som på kollo, å man trivs lika bra i regn å blåst som i solsken å gillar kallt vatten, så är det helt ok ställe.

• Pettsson82

Äh, Bahia Fliz är mysigt och semestern blir vad man gör den till. Åker man till Kanarieöarna överhuvudtaget vet man att det kommer vara många andra svenskar där och att det är så turistigt att nästan alla kypare/servitörer kan mer eller mindre svenska. Men man åker väl bort för att ha det mysigt, äta god mat, njuta av sol och bara ha ett avbrott i vardagen. Bahia Feliz är lungt och skönt säkerligen perfekt om man reser med barn!! Vill man ha liv och rörelse får man dra sig in mot Playa Ingles eller andra närliggande städer där det finns större utbud av festande, restauranger och shopping! Dessutom så finns det fina stränder inom kort taxi-avstånd om man inte vill bada i poolen. Jag tror ni kommer få det bra där :)

• marsbebis

Tack så jättemycket för alla svar! Jag tror också som du Pettsson82 att mycket blir vad man gör det till och smaken är ju som bekant delad. Det ska bli spännande att se vad vi tycker om Bahia Feliz - vi håller sinnena öppna! Tack ändå alla för att ni tog er tid att svara på min fråga!

• elsalorre

Alltså perfekt ställe att åka till när man har barn. Allt är i stort sett gjort för att passa barnfamiljer. beroende på åldern på dina barn så vet jag inte vilka aktiviteter som är passande men det finns en liten anläggning med massa roliga grejer för barn, hinderbanor, lekplats, radiostyrda bilar, golfbanor, pingis, biljard mm. sedan är ju poolområdena på det flesta hotellen väldigt anpassade för små. Hoppas ni får det trvligt.

• Signatur

Ta med egna blöjor. Det var hutlöst dyrt där.

Det fungerar utmärkt att åka buss och det kostar inte så mycket. Vill ni ligga på stranden så rekommenderar jag att ni åker till Playa de Inglés. Det är superlånggrunt där och således bra för barn. Stranden vid Bahía Feliz hittade jag aldrig när vi var där om man inte räknar den lilla biten mark full med sten som ledde ner till vattnet.

Det tyckte iaf vi en ganska trevlig promenad till San Augustín.

(Och förbered er på blåst, kall pool och trist mat).

• marsbebis

Tack för allas synpunkter! Har någon fler tips om vad som är praktiskt/bra att ha med när man reser med barn? Det var t ex en kompis som sa att våtservetter är bra att ha med och torka barnens händer med lite överallt, och även en rulle fryspåsar att ha på planet och på resmålet till ex blöjor. Fler såna tips, någon?? Alla tips och råd tas tacksamt emot!

• marsbebis

Någon måste väl sitta med något tips som kan vara användbart för en mamma !

• marsbebis

Hallå?? Verkligen inga fler som rest med barn och som har tips att dela med sig???:-0

• hotten

ts canaris är ju som hemma! du behöver inte tänka på nått speciellt alls.
    Ett bra tips är dock att ta med egen kudde till barnet då de ofta är jätte stora å höga vuxen kuddar å spälsängar saknar kuddar. å det är kanske inte de första man vill göra att åka i väg flera mil för att köpa en kudde

• marsbebis

Tack hotten! Det var ett bra tips!

• mamma2002

Hallåsan!

Har ni varit eller ska ni till Bahia Feliz ?

Vi ska dit för första gg den 19/12, det ska bli super skoj.... Undrar bara över väder & vind?

ha det gott/Linda

• marsbebis

Vi reser den 1 december! Ska bli såååå härligt att komma bort lite; har inte varit utomlands på ett antal år! Men jag rapporterar när vi kommer hem om väder och vind!

Svar på tråden Tips för resa till Bahia Feliz?