• Toker

Ni som pendlar 4 - 5 mil enkel resa vad kostar det?

Hejsan!

Vad kostar det er på ett ungefär i månaden att pendla mellan 4 och 5 mil varje dag? Nu menar jag alltså enkel resa, så totalt på en dag blir det mellan 8-10 mil då...

Skriv om det är buss, tåg, bil eller vad ni nu tar er fram med Kanske får jobb inom de pendlingsavstånden så tänkte bara kolla lite här

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-16 22:55:32:
    Hoppsan! Råkade visst lägga tråden i känsliga rummet, vilket inte var meningen... skulle egentligen legat under allmänna rubriker, ekonomi... hmm...

• Svar på tråden Ni som pendlar 4 - 5 mil enkel resa vad kostar det?
  • Sencha

Jag åker tåg och buss. 890 kronor per månad för Skånekortet som gäller i hela Skåne.

• Anonym (förvirrad)

Jag åker ca 9mil om dan med bil, detta kostar ca 7-8kr mil(bara bensin)..så lägger ca 1500kr i månaden på bensin. Men sen så får man ju dra av resan oxå.Så i det stora hela så betalar man itne så mkt

• Jesslan

Innan vi köpte våran disel bil så hade vi en bensinräkning på minst 4000 varje månad visst det är avdrags gillt men det är ändå mycket pengar när det ska betalas

mamma till 2 perfekta prinsessor
  • Anonym (jaget)

Kör 13 mil/dag och ligger på ca 2000:- i kostnad per månad. Kör diesel för annars skulle det aldrig gå ihop.

• Dessie

Jag pendlar inte så långt men svarar iaf.
    Bor i Enköping - till Uppsala är det 4½ mil och då kostar ett 30-dagars flerzonskort 890 kr.
    Då kan man åka landsbygdsbussarna i hela Uppsala Län, åka Upptåget, åka stadstrafiken i Enköping + Uppsala.

• m3ssy

Min man pendlar 11 mil per dag och tankar för ca 700 kr per vecka. Det beror ju till viss del på vad man kör för bil (om man kör bil överhuvudtaget) och hur mycket bensin bilen förbrukar. Jag kör 9 mil per dag och våra bensinräkningar är ganska dyra varje månad.

• Toker

Oj va många svar Tack! Jo det blir alltså totalt ungefär 9 mil på en dag... så det stämmer nog ganska bra med många svar här. Ni som åker tåg eller buss, går det jämförelsevis snabbt? Här har de som tur är ändrat lite på bussturen så det går mycket snabbare nu. Förut kunde det ta över dubbelt så lång tid att åka buss mot att åka bil... någon som samåker?

Svar på tråden Ni som pendlar 4 - 5 mil enkel resa vad kostar det?