• dobbis

den där ölgrejen?1

Vet att det finns att köpa en grej, (vet inte vad det heter) så att man kan få eget öl på tapp hemma. Någon som vet vad de heter, eller vilket märke det är, vad de kostar och framförallt är de bra. Funderar på att köpa en sån till sambon i julklapp (är tidigt ute).

Vår underbara dotter Heidi är äntligen här
  • Svar på tråden den där ölgrejen?1
  • ULP

draughtmaster heter den och det är OBH nordica som tillverkar den. Kostar ca 1500 kr. Det finns bara Carlsbergöl till den. Ölfaten går på ca 140 kr/st Vet inte hur den är men ölen måste vara riktigt kall när man ska "ladda"

• Millan86

Det är inte bara carlsberöl som man kan köpa till den, på systembolaget här i stan så finns det tre olika sorters öl som man kan köpa och ladda med. Ska också köpa en sådan i julklapp var det tänkt...Glad

Snart så är vi en riktig familj igen... Längtar....
  • liv10

köpte en till brorsan i julklapp, den är mycket populär när det är tex. fotbollsmatcher på tv eller när han har partaj.
    han gillar den skarpt

• ULP
    Millan86 skrev 2007-09-16 23:13:06 följande:
    Det är inte bara carlsberöl som man kan köpa till den, på systembolaget här i stan så finns det tre olika sorters öl som man kan köpa och ladda med. Ska också köpa en sådan i julklapp var det tänkt...
    Det finns 4 sorter att välja på. Carlsberg export och hof samt Falcon export och bayerskt. Samtliga tillverkad av Carlsberg. Jobbar på bolaget...
  • SVejsan

Om man har utrymme är det säkerligen kul... Utrymme i kylskåpet och utrymme i baren , Ölkaggarna är på 5 liter...

Tyvärr finns det inga riktiga öl till den.. Bara ljust blask och "bajerskt" ... Inga ale, porter eller stout... Så den går fetbort... Köper nog mina öl med "inbyggda gaspatroner" istället om jag vill ha "draught"-känsla

• mrs holiday

En sådan köpte vi i present till svärfar i somras, den har blivit välanvänd på den inglasade altanen hela sommaren. Det är lite pyssel med den, t ex måste den vara igång (vad jag har förstått) så länge man har öl i den och den brummar lite, som ett kylskåp ungefär. Men det är helt klart en rolig grej för någon som gillar att dricka öl (och som har likasinnade vänner )

Svar på tråden den där ölgrejen?1