• Anonym

Blodblåsa!!!!!

hade en liten blodblåsa på mitt lår...klämde den såklart, så började det blöda jättemkt...nu har det blivit  en dubbel så stor blåsa!!!!! om det skulle gå hål på den skulle det ju störtblöda!!! (är gravid i vecka 40) hur 17 får man bort en blodblåsa?????

• Svar på tråden Blodblåsa!!!!!
  • Anonym (VC)

Gå till vårdcentralen/husläkaren och låt en distriktssköterska kolla den. Kostar inget o de brukar ha öppen mottagning vissa dagar

• Anonym

men e det farligt med blodblåsor?? kanske ska vänta med o göra nåt tills jag har fött?

• Anonym

Men det bästa är väl att du gör som anonym ovan rådde dig till, gå och kolla upp den på din VC, hos distriksköterskan om inte annat. Brukar ju ha besökstider utan tidsbokning.

• Anonym (VC)

Om du är orolig för det, kolla upp den, annars väntar du.....

• Anonym

puffar lite här...

har fortfarande kvar blodblåsan...suck! vågar inte göra nåt nu, har inte fött barnet än....

e det farligt med blodblåsor? har aldrig haft nån innna...den gör ju inte ont lr nåt.....

• Terryleene
    Anonym skrev 2007-09-30 14:39:49 följande:
    puffar lite här...har fortfarande kvar blodblåsan...suck! vågar inte göra nåt nu, har inte fött barnet än....e det farligt med blodblåsor? har aldrig haft nån innna...den gör ju inte ont lr nåt.....
    Men om du är orolig, varför går du inte till vårdcentralen?
    Det är 12 dagar sedan du startade tråden, du har haft tid på dig. Bättre att kolla upp den än att gå och oroa sig!
  • Anonym

jooo men jag vill helst få ut bebben innan man gör nåt....
    täntke gå dit imån iaf, täntke bara höra om nån haft nån erfarenhet av blodblåsa, om den kan gå tillbaka av såj självt...

• kramelikram

De få gånger jag haft en blodblåsa har jag behandlat den som en vanlig vätskefylld blåsa.
    Har du alsolsprit hemma kan du alltid göra ett omslag på blåsan. Det är både uttorkande och håller bacillerna borta.
    Om inte annat så ring sjukvårdsupplysningen.
    Lycka till med både blåsa och bebbe

• Aros

12 dagar sen du startade tråden. Då är du alltså i v 42 nu och borde ha varit hos din bm minst 2 ggr på den här tiden. Varför har du inte frågat henne? Varför vill du vänta tills efter förlossningen? Att sticka hål på en blåsa är knappast farligt för barnet i magen.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Anonym

Joo jag har pratat med min bm!! Hon sa bara att jag inte skulle pilla på den!! har plåster på den hela tiden.....

Aros skrev 2007-09-30 14:46:20 följande:
    12 dagar sen du startade tråden. Då är du alltså i v 42 nu och borde ha varit hos din bm minst 2 ggr på den här tiden. Varför har du inte frågat henne? Varför vill du vänta tills efter förlossningen? Att sticka hål på en blåsa är knappast farligt för barnet i magen.
    kramelikram skrev 2007-09-30 14:46:05 följande:
    De få gånger jag haft en blodblåsa har jag behandlat den som en vanlig vätskefylld blåsa.Har du alsolsprit hemma kan du alltid göra ett omslag på blåsan. Det är både uttorkande och håller bacillerna borta.Om inte annat så ring sjukvårdsupplysningen.Lycka till med både blåsa och bebbe
    Okej...men jag e så nojjig, vågar inte göra nåt med den nu när jag e med barn...sen efter kanske, men gahh det komemr aldrig sluta blöda...

Tack ska du ha
Svar på tråden Blodblåsa!!!!!