• Sencha

Alla ni som har snedtak!

Jag (vi) håller på och klurar på hur det blir i hörnen när vi ska sätta lister i våra rum med mycket snedtak - det blir en del konstig rymdgeometri...

Så nu vill jag se alla era bilder på lister i hörn med snedtak. (Fattar ni hur jag menar?)

Jag ska kanske tillägga att vi kommer att använda hålkälslist; 135-graders i övergång mellan vägg och snedtak respektive mellan snedtak och tak, och 90-graders i övergång mellan snedtak och gavelvägg.

Men alla bilder på lister i snedtakshörn är intressanta i nuläget

• Svar på tråden Alla ni som har snedtak!
  • Änglatuss

vi har snedtak, men det vete sjutton hur vi har listerna....

• Ullis69

Så här gjorde vi, snyggt o enkelt

Listerna som satt där innan var tillskurna så gott det gick o sen hade de spacklat o målat.

(Hoppas bara jag lyckas klistra in bilden, e inget data snille precis

• Ullis69

Nytt försök! Annars lägger jag bilden i galleriet så kika in!!!

• Sencha
    Ullis69 skrev 2007-09-17 10:09:14 följande:
    Nytt försök! Annars lägger jag bilden i galleriet så kika in!!! 
    Inväntar bild i galleriet
  • Sencha
    Ullis69 skrev 2007-09-17 10:08:22 följande:
    Så här gjorde vi, snyggt o enkelt Listerna som satt där innan var tillskurna så gott det gick o sen hade de spacklat o målat.(Hoppas bara jag lyckas klistra in bilden, e inget data snille precis 
    Nu har jag sett bilden. Wow, det var en avancerad variant!
  • Ullis69
    Sencha skrev 2007-09-17 10:11:41 följande:
    Inväntar bild i galleriet
    NU ligger den där! Lika kass på att lägga in bilder där tydligen Behöver nog en kurs
  • Ullis69

Inge avancerat alls, tvärt om. Det mest avancerade var att måla klossarna som vi köpte på en brädgård. I o med att de sitter där behövs inga krångliga vinklingar.

Svar på tråden Alla ni som har snedtak!