Hej och tack för att ni undrar hur det gick.
Jo,det gick bättre än vad jag hade förväntat mig måste jag säga.
Tog två ipren på vägen dit,enligt läkarens instruktion.
Jag var där ca. 16:15 och hon började bedöva direkt, 3 bedövningspruter totallt.Sen medans bedövningen tog så dukade de allt sterilt och förbereda massa "verktyg".
Adrenalinet steg och min hjärta borjade dunka ordentligt vid det här läget men det var inte så farligt.
Hon la första snittet ca. 16:30 och sen började de vicka lite på tanden för att se om den svarar eller om de måste borra i den för att få ut den lättare,men de fick först stoppa blödningen eftersom det kom så mycket blod och de kunde inte se ordentligt.
De stoppade i några tussar som var blöta,och det blev lite bättre.
De vickade ett litet tag till och sen skulle hon prova att dra ut den,men det gick inte,så de vickade lite till och provade igen att dra ut den...då gick det vägen.Sen skulle hon sy.
Det blev tre sygn totallt.
Jag blev så lättad att äntligen var det över och kopplade av lite medans de dukade av mig.Allt var klart på ca. 40 min,
själva utdragningen tog kanske 20 min.
Jag kände absolut inte ont när de höll på,däremot så spände det lite och illade när hon vickade...men det gjorde inte ont som sagt.Jag hörde inte att det knastrar så mycket heller jämfört med en tand som jag drog ut utan operation.
Fick vila lite hos de,fick information om hur ska jag sköta såret och hur det känns efteråt både muntligt och på papper.
Fick med mig recept på citodon och råd att köpa corsodyl och skölja munnen med den 2 gånger om dagen i 14 dagar.
Kostade 1700 kr,detta var hos privat tandläkare.
Fick råd av tandläkare att ta en citodon vid halv sju för att inte känna den värsta smärta när bedövninge har släpt och tog ytteligare en ipren innan jag skulle lägga mig.
Jag är ganska känslig för smärta och tål inte så mycket.
Idag är jag hemma och vilar,mår ganska bra faktiskt,tog en citodon imorse när jag vaknade vid halv sju.
Är bara lite svullen och inga blåmärke.
Imorgon ska jag åka och jobba.
Har inte ätit något ännu,drack tee imorse och ett glas Proviva.
Ska dricka lite fruktsoppa nu till lunch och till middag ska jag prova att äta lite hemgjord soppa med grönsaker och små bitar av köt i.
Nu skrev jag lite detaljerat men mest pga. att om någon söker i gamla trådar så att de kan läsa hur det gick också.