• Anonym

Vart köpte ni förlovningsringar och vad kostade dom?

Lägger detta under denna rubrik då jag inte vill att våra vänner ska veta något.

Vi funderar på att förlova oss men vet inte vart vi ska köpa ringarna. Vart köpte ni era och vad kostade dom?

Vi har kollat på nätet men även om man vet storleken kan de ju vara så att den inte passar perfekt. Kan man skicka tillbaka och få den justerad då?

• Svar på tråden Vart köpte ni förlovningsringar och vad kostade dom?
  • Anonym (Förlovad)

Vi köpte våra på Guldfynd. Breda släta ringar i vitt guld. Tror de gick på ca 4.000 styck.

Men de har ju ofta "driver" att man bara betalar för killens ring, eller tjejens ring för halva priset.

Min sambos ring var såklart dyrare eftersom den är så mycket större än min. Tror vi gav kring 5.000 för båda, då min var gratis!

Lycka till!

• Susanne N

I en lokal guldsmedsaffär (Stenhede) Min kostade ca 6000 kr och gubbens kostade drygt 9000 kr. Vi har kört med vitguld på alla ringar. Även då ringen till mig när vi gifte oss.

• Susanne N

glömde skriva lycka till!

• soffi86

han köpte min men iom att det är en mega diamant i princesslipning (nyförlovad så har inte kollat carat o dyl) på den så gick den nog på en hel del. men det var det värt sa han

• LinnaLi

Glömde att tala om priset ju  De släta ringarna gick på ca 1000 kr styck och min ring med stenar gick på dryga 8000. Men det var det värt =)

...för evigt, för alltid...
  • Bubbelbarn

Våra förlovningsringar gick på kring 6000 kr och likaså vigselringarna.

Mamma till Tindra 060919
  • Anonym (K)

Vi har köpt våra ringar hos en lite mindre guldsmed här i Stockholm. Min förlovningsring kostade 15.000 vitguld och rödguld med 5 stenar. Vigselringen i vitguld med en sten, kostade 10.000. Makens ring är både bred och tjock i vitguld och kostade 13.000.

Lite dyrare men också rätt ovanliga då vi designat min förlovningsring och vigselring själva

• Bubbelbarn

Just ja, vi köpte dom på Guldfynd.

Mamma till Tindra 060919
  • Fru Höstlöv

Vi köpte våra förlovningsringar på Guldfynd, om man köpte två så fick man tjejens för 999kr. Tillsammans kostade dom 3000kr, men dom var väldigt tjocka och rejält. (5mm bred och 1,6mm tjock)

Våra vigselringar köpte vi via nätet på www.jempguld.se eftersom det var 30% billigare än i affären. Där kunde man låna ringmått så man kunde prova vilken storlek man skulle ha innan man beställde. Att ta in ringar efteråt går, men om det är mönster eller stenar kan det ju slutresultatet bli lite mindre fint plus att det ju ger en merkostnad till priset på ringen.
    Man kan också gå in i en guldaffär och be dom kolla ens ringmått, eller mäta på en existerande ring som passar.

♥ 1+1=3 ♥ BF 7/2-08 ♥
  • Månmamma

Jag och min sambo köpte våra förlovningsringar på www.guldgruvan.se

Vi båda har breda samt även ganska tjocka ringar, på min har jag även 3 diamanter och vi gav för bägge ringarna ca 8300:-  (har kort på dom under mina bilder om du vill kika!!)

För våran plånbok sved det...men helt klart värt det...

• Xgirl83

Anonym skrev 2007-09-17 13:20:14 följande:

Vi har kollat på nätet men även om man vet storleken kan de ju vara så att den inte passar perfekt. Kan man skicka tillbaka och få den justerad då?
    www.24karat.se har ett särskilt patenterat ringmått som de skickar ut så man får prova ut i lugn och ro och skicka tillbaka till dem. Enligt dem själva så är det väldigt sällan det blir fel med detta måttet och skulle det bli fel får man skicka tillbaka. De har jättebra service.
  • Anonym (fynd)

www.vigselbutiken.se

Där finns de ringar som finns hos de flesta guldsmedsaffärer, fast billigare.
    Vi gjorde så att vi provade de ringar vi ville ha, samt mätte fingrarna hos en vanlig guldsmedsbutik, sen bad vi att få tänka på saken.

Sen beställde vi exakt samma ringar därifrån, för flera tusen billigare. Kanske lite fult mot butiken, men allt de förlorade på det var lite tid. Sen tycker jag att det är hutlöst att de skulle ha över 5000 mer för samma ringar, totalt.

• Xgirl83

Jag vill säga en till sak om 24karat.se, och detär att när man beställer så är det en guldsmed som gör ringarna, det är inte som på de flesta guldaffärer att de är fabriksgjorda. Man kan ge nästan vilka önskemål som helst om hur ringen ska se ut dessutom.

Svar på tråden Vart köpte ni förlovningsringar och vad kostade dom?