• Bellaprincipessa

Torrt, livlöst hår med en kliig hårbotten :(

Är i vecka 12 och sedan jag blev gravid så har mitt hår blivit torrt, livlöst och mjälligt. Det kliar i hårbotten hela tiden. Överallt där jag läser om förändrat hår i och med graviditet står det att håret brukar få mer volym, glans osv.

Någon mer med likande erfarenhet?

• Svar på tråden Torrt, livlöst hår med en kliig hårbotten :(
  • Z4R4H

jag hade så i början också bytte bara schampoo så blev det bättre. Man kan faktiskt bli allergisk mot saker som man vanligtvis tål under graviditeten.

• Trolltoka

Känner igen det där... Skulle kunnat varit jag som skrev de under graviditeten. Fast det har blivit ännu värre efter graviditeten...

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Cezi

Ja, jag fick ännu tråkigare hår :(

Har så tunnt hår i vanliga fall och nu blev det torrare och svårare att få till, så det har blivit att jag satt upp det...

Men en sak är ju bättre, jag har inte tappat lika mycket hår som jag brukar :)

• Bellaprincipessa

Provade att byta schampoo och växlar nu mellan ett "vanligt" och "head and schoulders". Inget verkar hjälpa.... :(

• Z4R4H

jag började använda Niveas schampoo som var skitbra mot klådan.

• Storsfru

Mitt hår har också blivit väldigt torrt och svårflirtat. Första 3 månaderna tappade jag dessutom väldigt mycket, men det har tack och lov upphört.

Numer är vi hyfsat överens, håret och jag. Tvättar håret när det ser fett ut - och det är numer knappt 1 ggn i veckan (tidigare 2-3). Och när det väl tvättas blir det både shampo för torrt hår, Redken All Soft Heavy Cream (inpackning), samt balsam för torrt hår efteråt. Däremellan borstar jag det med svinborst-borste varje dag (upp till 100 tag för att blidka hårbotten och få ut det lilla fett som blir i topparna). Sköljer med vatten o balsam efter träning.

Funkar hyfsat för mig. Men jag har långt hår som inte behöver stylas med produkter förstås...

• Maijan

Japp, blivit torr i hyn o hårbotten under grav o amning. Man får byta till skonsammare produkter under den tiden..

Svar på tråden Torrt, livlöst hår med en kliig hårbotten :(