• Anonym (help_me)

känner fostret vid sex...

Är gravid i vecka 16 och har sex med samma person som jag haft sex med i snart 10 år. Så igår så känns det annorlunda och jag kan inte komma fram til att det är något annat är barnet jag kände. Har aldrig känts på det viset innan och läget stämdet...

Är det möjligt?

Är det farligt?

Någon annan som varit med om det?

Man pratar ju om att barnet och sexbiten inte kan komma i kontakt med varandra men det kändes helt klart som om dom var (för) nära varandra...

//help me

• Svar på tråden känner fostret vid sex...
  • Emil06

Livmodersetappen ligger ju emellan....måste vart den du kände. Det kan göra j-gt ont om man kommer åt

• Ch Belair

Nej du kan inte känna barnet vid penetrering. Omöjligt.

• Anonym (help_me)

men nu pratar ni om "in-och-ut", jag tycker om att röra mig när han är inne mig och nu kände jag något mellan hans grej och yttre delen av magen.

ingen mer?

• Alderia

Du tyckte nog att det kändes annorlunda/konstigt eftersom livmodern vuxit betydligt och allt annat flyttar efter. Om det är ditt första barn låter det lite tidigt för fosterrörelser.

• LitenBlomma

Jag känner oxå min bebis när vi har sex, den puttas liksom längre "ut" mot magen. Därför har vi fått sluta ha sex framifrån när hans mage är mot min mage för då känner han också den hårda bulan. Inte så sexigt...

Son -02 & bebis i magen mars -08
  • LitenBlomma
    Alderia skrev 2007-09-17 15:06:51 följande:
    Du tyckte nog att det kändes annorlunda/konstigt eftersom livmodern vuxit betydligt och allt annat flyttar efter. Om det är ditt första barn låter det lite tidigt för fosterrörelser.
    Varför skulle det vara för tidigt för fosterrörelser? En del känner sin bebis först i v. 25 andra känner den jättetidigt. Det beror på hur livmodern ligger, hur moderkakan ligger, hur energisk/vild bebisen är och om man är smal eller har extra mkt vaddering runt om.
    Son -02 & bebis i magen mars -08
  • Alderia

Liten Blomma: De flesta förstföderskor börjar känna fosterrörelser efter vecka 18. Omföderskor något tidigare. Men visst, undantag finns alltid.

• Marlene B
    Alderia skrev 2007-09-17 15:06:51 följande:
    Jaså du..med mitt första barn så kände jag rörelser första gången i v 14, nu med andra i v 12. Bara för att du inte känner barnet så tidigt så innebär det inte automatiskt att ingen annan gör det.

Sen är visst är det möjligt att känna barnet i v 16 när man har sex. Det är ju inte så att den är liten som en ärta direkt.
Svar på tråden känner fostret vid sex...