• gretagarbo

Lastbilskort?

Hej! Någon som vet vad det kostar att ta lastbilskort?? Någon tjej här som kör lastbil? Jag vill även ta truckkort, är arbetslös just nu och ekonomin är inte den bästa..men är ändå intresserad av att veta vad det kostar. Kanske ingen omöjlighet att spara till det?

• Svar på tråden Lastbilskort?
  • vänat

Om du arbetslös kan du inte få ta lastbilskor via af då?? I så fall kostar det inget för dig personligen känner om killar som fått latbilskort gen AF,busskort också för den delen.

• Moniqe1979

tidigare har man kunnat få via AF om man hade skriftligt intyg från en arbetsgivare att man hade garanterat heltids jobb efter avslutad utbildning, vet att det blivit hårdare med det nu dock vet inte ens om det längre går men kan vara värt att kolla upp då det är skriande brist på C och CE chaufförer speciellt i storstäderna som malmö stockholm och göteborg.

Har kört tradare ett par år men är nu trafikledare på ett rätt stort åkeri istället och behövs fler tjejjer med rätt mentalitet inom yrket det är helt klart.
    vet dock ej vad det kostar sådär exakt fick mina behörigheter i gymnasiet.

• vänat

kvinnligabilkåren kan man i bland även ta buss,lastbild,tärngbil och banvangskort genom

• Liten blir stor

Vart bor du nånstans?

På E.T.T center i eskilstuna och Åmål kan man gå både truckutbildning och lastbilskort, samt busskort utbildning. Man söker utbildningen via komvux. Vet inte hur det är nu men för 3 år sen när sambon gick där så kostade lastbilskortet 1600 kr och då ingick kursböcker + att dom även fick truckkort, yrkesförarbevis, utbildning i körning med farligt gods osv.

Då måste man förstås ha B-kort.

Annars vet jag inte vad det kostar. Vissa företag har ju de gratis till sommaren om man jobbar hos dom några veckor under sommaren.

Svar på tråden Lastbilskort?