Recept på enchiladas?
Någon som har ett recept på köttfärs eller ännu hellre kyckling-enchiladas?
Någon som har ett recept på köttfärs eller ännu hellre kyckling-enchiladas?
Vi gjorde enchiladas i lördags. Fanns ett recept på tasteline.com, sök där! Blev jättegott :D
Min enchiladas gjorde jag via Arla...
Steker köttfärs...blandar i Taco-krydda och Paprika/chili cremefraiche.
Tar sådana här stora runda tortilla bröd (6 pack)... Smetar på köttfärsröran... har på litet jalapeños och riven ost.
Rullar ihop och har i ugnen lite grann....
Serverar med sallad
Jätte mumsigt är det!
Hihi, vi ska också ha enchiladas idag! Jag bryner lövbiff, kryddar med Burritokrydda. Bryner champinjoner och purjo. Rör ihop allt med cremefraiche. Lägger i tortilliabröd, stör över ost o gräddar i ugnen. Sallad, tacosås och kalla såser på cremefraiche o dipmix servar jag till!
Stek kycklingfiléer i små bitar. Smeta ut Chilikeso på tortillas, lägg på några kycklingbitar och rulla ihop. Lägg i form. Klicka lite tacosås ovanpå. Strö över ost(riven eller skivad). Gratinera 10-15min 200grader i mitten i ugnen. Servera exmpelvis med lite grönsaker, en klick tacosås, en klick cremefraiche eller gräddfil.
Strimla kycklingfilé och bryn tillsammans med hackad lök.
När det är klart lägger du på creme fraiche och 1 tsk sambal oelek och låter puttra lite bara.
Linda in kycklingröran i mjuka bröd och lägg riven ost över. In i ugnen typ 225 grader tills osten smält.
Tar ca 10 min att göra och är supergott