• Surface

Musaxel, ont som fan! Hjälp!

Okej, 14 timmar om dagen vid datorn är väl kanske inte så bra då, men skit var det med det. Vad gör jag NU?

Jag har så vansinnigt ont i axel och trots professionell massage så blir jag inte bra. ONT ONT! Höger sida såklart, jag som är högerhänt... suck vad kan man göra?

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, utan för att jag hatar grönsaker!
  • Svar på tråden Musaxel, ont som fan! Hjälp!
  • Surface
    Julutzi skrev 2007-09-17 15:28:20 följande:
    Akupunktur??
    finns var och kostar? eller, skit i vad det kostar det gör oooont. Göteborg, söker man bara på akupunktur?
    Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, utan för att jag hatar grönsaker!
  • Julutzi

Ring din vårdcentral och prata med en sjukgymnast... det borde fungera samma som här (Halland)... Lycka till!!

• Surface

Okej, smärtan gör mig korkad, använde eniro helt enkelt. Fick en tid kvart över fem idag!

500:- för akupunktur, 2,5 timme ca.

Hoppas dte hjälper...

Julutzi skrev 2007-09-17 15:28:20 följande:
    Akupunktur??
    Julutzi skrev 2007-09-17 15:33:32 följande:
    Ring din vårdcentral och prata med en sjukgymnast... det borde fungera samma som här (Halland)... Lycka till!!
    TACK för tipset
  • korthår

Detta händer mig också ibland. Jag brukar då smörja in axeln med smärtstillande och låta bli att surfa på ett tag. Ibland kan ett tag vara i flera veckor.

• Surface
    korthår skrev 2007-09-17 20:27:10 följande:
    Detta händer mig också ibland. Jag brukar då smörja in axeln med smärtstillande och låta bli att surfa på ett tag. Ibland kan ett tag vara i flera veckor.
    du jag jobbar vid en dator 9 timmar minst om dagen, så jag ska sluta jobba då?
  • korthår

Nej, du måste se över din arbetsställning.Min är inte så bra, därav problemen. Har tidigare själv suttit vid en dator hela dagen och då måste allt vara perfekt. Nu skriver jag endast korta stunder i jobbet men kan surfa lite privat.

• Becs

Hej!

Sitter du som man ska? Armbågarna bara lite utanför kroppen, stöd för hela underarmen och HÄNDERNA INNANFÖR AXLARNA. Det sista innebär att du måste ha musen framför tangentbordet. Vi människor är inte gjorda för att ha musen bredvid tangentbordet, det är som gjort för arbetsskada.

• Surface
    Becs skrev 2007-09-19 09:35:40 följande:
    Hej! Sitter du som man ska? Armbågarna bara lite utanför kroppen, stöd för hela underarmen och HÄNDERNA INNANFÖR AXLARNA. Det sista innebär att du måste ha musen framför tangentbordet. Vi människor är inte gjorda för att ha musen bredvid tangentbordet, det är som gjort för arbetsskada.
    Jag har en sån mousetrapper, så pinnen sitter precis rakt framför mig. Har ionte använt mus på lääääänge
    korthår skrev 2007-09-19 09:14:52 följande:
    Nej, du måste se över din arbetsställning.Min är inte så bra, därav problemen. Har tidigare själv suttit vid en dator hela dagen och då måste allt vara perfekt. Nu skriver jag endast korta stunder i jobbet men kan surfa lite privat.
    Jag jobbar minst 8 timmar om dagen vid en dator så att skriva kortare stunder är uteslutet

Akupunkturen hjälpte galant förresten! Jag är smärtfri!
  • hib58

Hej
    Jag går hos en sjukgymnast foch får akupunktur med el, Sen har jag ett träningsprogram som heter Axelina som hon ger mig rörelser från. Hoppas du blir frisk.

• 1Fnulan

Jag hade tagit kontakt med en arbetsterapuet så den personen kommer och tittar på hur di sitter när du arbetar.

Jag är massageterapeut och måste förklara en sak. Massage hjälper inte, OM du fortsätter med samma rörelser hela tiden. Massage tar inte bort dina fula ovanor vid din arbetsställning. Din massör masserar och visar hur dina muskler ska vara i normalt tillstånd, men muskler är lite bekväma och vill helst vara i den ställning den alltid varit. Därför måste du provocera och arbeta bort din ovana med fel hållning. Så fort du gör dina felaktiga rörelset så är det kört. Så det är inte massörens fel att det inte funkar alltid, envishet och att du tränar själv är superviktigt! Jag är övertygad om att du har alldeles för korta (statiska) bröstmuskler som drar fram dina armar hela tiden. Stretcha dom flera ggr om dan!

Lycka till!

Svar på tråden Musaxel, ont som fan! Hjälp!