• Anonym

Skakig i kroppen! - Ångest

Har en liten fråga och hade varit tacksam för råd och tips!
    Jag har GAD sedan 1 år tillbaka som sitter väldigt fysiskt på mig. Jag tycker att själva "grubblandet har blivit bättre med medicineringen men kämpar fortfarande med att jag blir skakig i kroppen så fort jag går ut. Varför det blir just när jag går ut har jag ingen aning om. Jag kan även känna det när jag är ibland mycket folk. Hel skumt! Någon som har råd och tips hur jag ska kunna jobba bort detta?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Skakig i kroppen! - Ångest
  • glitterkorn

Har ingen svar men jag har själv mått så dåligt att jag satt o rök o skaka i kroppen .. väldigt obehagligt

• Anonym (hc)

försöka att inte lägga märke till det, eller mer konstatera att "jaha där var det ja" och så skita i det... det är ju inget farligt.

man blir ju ofta knäsvag vid ångest, vara sig det är gad eller oro/panik eller så vid "verkliga" situationer om du förstår vad jag menar

• Anonym

Idag var jag ute och shoppade med min familj. Så fort jag kommer för långt från huset så blir jag skakig i kroppen och känner mig matt och konstig i kroppen. KAN JAG BLI AV MED DETTA?

• Anonym (likadan)

Jag har själv problem med ångest och panik. Ibland känns det hopplöst, men ju mer man lär sig om problemet desto lättare blir det och desto snabbare tar man sig ur sina känslor av att ge upp. Blir också skakig så fort jag går till skolan... det finns terapi via nätet som man kan prova. Håller själv på med ett sånt program. Det är nog lätt att avfärda sådan hjälp med att man redan vet vad det handlar om eller att det är ju självklara grejer, men jag trodde själv jag var påläst men har fått en hel del nya metoder och information. En sak man ska komma ihåg är ju att när det känns jobbigt så ska man försöka stanna kvar i situationen tills det blir bättre. Men man behöver nog vara påläst för att ta sig ur det, för om man börjar utsätta sig själv för jobbiga situationer hursomhelst, och försöken misslyckas, så kan det ju bero på att man gjort på fel sätt...

• Anonym (hc)

Ja det kan du absolut! Det krävs träning, men visst kan du det! Jag har haft samma sak som du, kunde knappt lämna lägenheten för några månader sen, och nu kan jag till och med gå på stormarknad om jag inte är trött. (Allt är jobbigare när man är trött...)

Har du läst boken av lucinda bassett?

• Anonym

Ja den boken har jag faktiskt läst! Den är jätte bra! Det jag tycker är jobbigast är att jag inte förstår varför jag blir så här just när jag går ut!? Hade jag vetat varför så hade det varit lättare att jobba på det! jag har ju aldrig mått så här innan! Innan kände jag det så alltid men nu är det bara när jag går ut och framför allt vissa dagar och på vissa ställen! Vad kan jag göra då?

• Anonym

Hur och var kan man ha terapi på nätet?

• Anonym (likadan)

paniccenter.net. (Engelsk) Det ska visst starta något liknande i Sverige... har visst stått i tidningarna idag och igår, om det. Lycka till!

• Anonym (likadan)

Det är gratis, och verkar väldigt seriöst.

• Anonym (hc)

finns på livanda i sverige också, men det kostar

• Anonym

Har ni inga tips eller övningar som man kan köra själv? Alla tips är välkommna!!!

Svar på tråden Skakig i kroppen! - Ångest