• Anonym (v.12)

mensvärk i v.12?

jag har haft lite molande (inte ont) mensvärk i ett par dagar nu, är detta växtvärk eller...bör jag oroa mig?

ska skrivas in på måndag, och skulle så gärna vilja göra ett UL då, men är så rädd att de nekar mig och viftar bort min oro...

vad ska jag tro?

• Svar på tråden mensvärk i v.12?
  • Anonym

Jag har oxå haft det under mina gravideter fram tills v 17. Men till mej har dom bara sagt att det är lite förvärka o det är normalt,,

• Anonym (v.12)

ok... jag är bara så orolig att det handlar om ett annalkande missfall eller att det redan dött (jag har hemska tvångstankar om ett MA)

hur tror ni BM kommer säga? jag är så rädd att hamna hos nån som viftar bort min oro...

• Anonym (v.12)

snälla, nån??

• Anonym (m)

Hej v.12.
    Du har antagligen helt vanlig molvärk om det inte har gjort jätteont eller du har fått en blödning. Har haft MA i v.12 en gång och det började med rött blod. Under mina två fullgångna graviditeter har molvärken hört till vardagen
    Ingen ska behöva gå omkring och vara orolig i onödan. Förklara för din BM din oro och jag tror att hon tar dig på allvar, om inte byt BM! Vid inskrivningen försöker BM vanligen lyssna på hjärtat med en doppler och det brukar i alla fall lugna ner mig.
    Lycka till!

• Anonym (v.12)

oh, tack så mycket! dina ord lugnade mig verkligen!

Svar på tråden mensvärk i v.12?