• Sol invictus

Ny kattunge

Ska iväg och hämta hem en ny katt imorgon, 30 mil, blir det totalt att köra.
    Men det är den värd, för den är så underbart fin katten jag har hittat. Den är en kopia av min gammkatt, som jagar råttor i himlen nu,

Min man säger att det inte går att ersätta gammakatten, med en ny katt, men det är ju inte det jag gör.
    gammkatten o jag har haft så mycket sorg och glädje ihop, och det går aldrig ersätta.

Ny katt, ny glädje, och sorg.

Har haft en kattunge på prov för några veckor sen, men det kändes på en gång att det inte var rätt, hade den bara hemma i nån timme. Det var grannens katt som hade fått kattungar.

Nu hoppas jag bara att mina griniga gamla kattgubbar är toleranta, och snälla mot nykomlingen.

• Svar på tråden Ny kattunge
  • Spexig

Mysigt med ny katt. Klart det inte går att ersätta den gamla, men man har ju plats i hjärtat för fler!
    Hoppas allt går bra med "gubbarna" och lycka till med nykomlingen!

• Smuliz

Nej det stämmer att ingen annan katt kan ersätta ens gamla.. Jag vet. Fick ta bort min älskade katt i februari. Och i maj hämta jag en ny. Likadan, LIKA GO!

Så man kan ha tur, men som sagt, inget kan ersätta men man får ju en ny att älska

Har en hemlighet som ja kan dela med mej.

Jag älskar "hund"-liknade katter. Sociala mysiga keliga katter. Och... jag har haft 5st såna, 3 tvärtemot. Och hemligheten är... RÖDA Hanar, bonnkatter Det är sant! Har aldrig felat så nu ska jag sluta välja andra sorters katter utan köra på när jag hittat rätt

Lycka till!!

• Sol invictus

Ja här är underverket. En exakt kopia av sin företrädare, både till utseende och sätt.

• Smuliz

Aaah ja ser! Ser precis ut som min Tiger och ängelkatten Elvis

Ser att du har bra smak när det gäller katter

Röda hanar ska det va, då vet man va man får

• Sol invictus

Allt har gått bra, bättre än väntat, men jag har tre surpuppor här hemma, som bara går och muttrar åt allt. morrar jamar, och lever om. Fräser lite då och då.

Men dom har inte gett sig på nykomlingen, han inviterar till lek, men dom väser bara tillbaka. och suckar o fnyser.

Så jag väntar mig väl en liten uppgörelse, de närmsta dagarna.
    Dom sover inte ihop än, jag vill se att dom ordnat upp rangordningen under uppsikt först.

Och yes, röda hankatter är de bästa, röda honkatter är inte dumma heller, den första katt jag ägt själv, som är mor åt min numera avlidna garfield, är åxå en kopia av dessa.

Jag har en som är lite ljusare än den här, lite mer gräddröd, eller hur man ska beskriva honom, han är också en sån där favorit.

Men jag har ju hela färgskalan hemma nästan. En svart, en grå, och två röda, i olika nyanser.

Man kan väl säga att jag tror på bondkatter

• lindac77
    Smuliz skrev 2007-09-20 17:49:13 följande:
    Aaah ja ser! Ser precis ut som min Tiger och ängelkatten Elvis Ser att du har bra smak när det gäller katter Röda hanar ska det va, då vet man va man får
    Hihi, javisst ska det vara röda hanar! Har en röding här hemma jag också!

TS: Inte är du galen som kör 30 mil för en katt... utan det är väl snarare jag som är lite smågalen, för jag körde ca 150 mil för min ena katt! Men det är hon värd, min underbara lilla katt-tjej!

Den ljus-röda katten du har är säkert sk creme-färgad. Vi har också olika färger på alla våra katter... vit, röd, blå (grå) m. vitt, svart m. vitt och en sköldpaddsfärgad.
Svar på tråden Ny kattunge