Vilken är den bästa kattmaten?
Vilken kattmat tycker du är bäst, och varför? Vilken kattmat skulle du inte ge din katt/katter? och varför?
Vilken kattmat tycker du är bäst, och varför? Vilken kattmat skulle du inte ge din katt/katter? och varför?
våra katter äter james wellbelovd torr foder och wiskas blöt mat
james äter hunden med och dom mår bra av det, wiskas för att katterna "valde" det
Jag personligen tycker att Royal Canine´s djurmat är bäst rent allmänt och då även kattmaten. Jag skulle aldrig ge mina katter billig mat så som Euroshopper, Friskies eller liknande som går att köpa i mataffären.
Jag köper min kattmat hos djuraffären och mina katter får ett foder som är anpassat efter flera förutsättningar i deras liv så som att de är innekatter, kastrerade och deras foder motverkar hårbollar och njursten. Innan vår första katt, Tamlin, kom till oss gav hans förra ägare honom Euroshoppers kattmat. Som resultat så hade Tamlin dålig, glanslös päls, fällde mycket och sket illa!! Nu när Tamlin får kvalitetsmat så fäller han mindre, han har glansig och fin päls och magen är i bra skick.
Jag ger mina blötmat, vanligtvis Mjau (om jag får välja) och Pussi (om katterna får välja). Ska testa att ge dem råa ben för tändernas skull. Hoppas, hoppas de äter det.
Undviker helst torrfoder pga det höga innehållet av vegetabilier och salter, och låga halter av protein, fett och vatten.
Jag ger min högkvalité foder (Royalcanin)
Skulle aldrig ge tex friskies,pussy och andra "konsumfoder" baserade på spannmål.
frikas kitekat Whiskas sheba och pussi
med oxkött som bara mina katter äter
Eukanuba torrfoder till den lilla, och Mjau burkmat till den stora (som har en tendens att bli alldeles för tjock av torrfoder).
royal canin enbart. Min katt är för värdefull för att jag ska ge den sån skit som finns i mataffären. Blötfoder gillar han inte ens. Ungefär vart 14:e dag får han en äggula för pälsen.
Mina katter äter bara Royal Canin torrfoder, och Gourmet våtfoder.
Har provat med billigare märken i både torr och våtfoder och de vägrar äta det, så tydligen märker dom själv skillnad på foder och foder. Små snobbar