• midsommar 2006

är Åhléns kläder små i storleken

Fundrar på att köpa vinteroverall i stl 92 på Tradera. Hittat en från Åhléns men det står att den är mer som en stl 86 om man jämför med PoP men jag har ingen erfarenhet av PoPkläder och säljaren svarar inte på mail nu på kvällen. Tror ni att den är för liten till en kille osm formodligen är ca 90 cm i mars/april. Någon med Åhlénsoverall som kan svara.

• Svar på tråden är Åhléns kläder små i storleken
  • nasse1

de kläder jag köpt verkar vara mindre i storlek. min tös e en 56 ibland 62 nu. Men från åhöens har hon 62/68 some för 4-6! månader...(står det)

• midsommar 2006

Undrar om det är så på deras overaller oxå. Även jag har tyckt att deras bodys är rätt små iaf så har de krympt mer än bodys fr Lindex efter första tvätten.

• petsod

Jag köpte dotterns overall på Åhléns förra året och de ÄR mindre i storleken, hade kunnat gå upp en storlek utan problem.

• Duckan74

Är de? Jag som tycker det är är tvärtom.

• petsod

Duckan74: Alla kläder jag har köpt där har varit mindre jämfört med typ H&M ich PoP.

midsommar 2006: Ta med barnet och prova på plats i butiken så vet du sedan när du ska köpa via Tradera.

• midsommar 2006

Tack för alla svar! Det blev ingen traderaoverall i natt utan en via Blocket i dag på förmiddagen så då kunde jag prova på sonen på plats.

• EllinorA

Jag tycker de kläder jag köpt på åhlens har varit stora i storleken om jag tex. jämför med HM:s kläder.

Svar på tråden är Åhléns kläder små i storleken