• FallaHanna

Ni som bor i gammalt hus med låg takhöjd..

Är det någon som vet vart man kan hitta möbler som inte är så höga?..är på jakt efter garderober till sovrummet men höjden där är 197cm och det mesta är mycket högre..någon som har ett tips på nån bra sida?

• Svar på tråden Ni som bor i gammalt hus med låg takhöjd..
  • Adamama

Jag tycker man hittar en del på Blocket. Om man tänker på hur de som tidigare bott i huset förvarat sina kläder - klädskåp, linneskåp etc så finns det mycket ute som går att måla om och piffa till. Men "vanliga moderna" garderober är svåra att hitta i rätt höjd.

♥ mamma till Adam okt -04 och bebis i magen BF 14/9 ♥
  • trollkarl
    Adamama skrev 2007-09-18 11:26:46 följande:
    Jag tycker man hittar en del på Blocket. Om man tänker på hur de som tidigare bott i huset förvarat sina kläder - klädskåp, linneskåp etc så finns det mycket ute som går att måla om och piffa till. Men "vanliga moderna" garderober är svåra att hitta i rätt höjd.
    eller så tar man fram sågen.... skoja bara =)... loppisar är en bra start..
  • FallaHanna

hmm ja inte är det lätt inte..förr hade de tydligen inte så mycket behov av garderober..inte i det här huset i alla fall:)

• Stuka

Håller med ovanstående, blocket är en idé helt klart. Man får även vara lite "hittapåig" och klura fram lösningar. Själv har jag en sambo som i grunden är snickare så det blir platsbyggt om jag vill ha något som inte går att köpa i rätt mått...

Svar på tråden Ni som bor i gammalt hus med låg takhöjd..