• Anonym

Kan man få fram kontantkortsnummer?

Alltså, kan man få fram varifrån ett sk kontaktkortsnummer kommer ifrån? Hur?

Söker man på hitta.se får jag inget napp.

• Svar på tråden Kan man få fram kontantkortsnummer?
  • Sess82

Ett kontantkort kan du ju köpa i vilken kiosk som helst i sverige. Det finns inga namn reggade på dessa nummer. Så du kan tyvärr inte hitta numret till någon eller vem som äger ett specifikt nummer.

BF april 2008
  • trolltyg

Bara om personen som äger kontantkortet valt att registrera det hos sin operatör, går det att hitta annars inte.

• Anonym

sök hos allihop olika operatörer,på hitta.se ska man registera sig själv och alla gör inte detta,ring till alla mobiloperatörer som finns så kanske du hittar det!

• Anonym

Kan polisen hitta det via nån mast eller nåt? Hade varit viktigt att kunna veta vem som smsat.

• trolltyg

Nej tyvärr det kan de inte, möjligtvis att de kan spåra från vilken telemast som användes vid tillfället och därigenom få fram vilket radieområde telefonen befann sig vid vid tillfället, men även det ärjag osäker på om det är möjligt

• trolltyg

Anonym: Är det mig du riktar frågan till? Vad är det isåfall du undrar över?

• Anonym

Nej, till TS. Jag undrade vad personen hade skrivit i SMS:et bara. Ledsen för otydligheten.

• Anonym

(inlägget ovan var till trolltyg)

• Vickan I
    Anonym skrev 2007-09-26 18:31:25 följande:
    Kan polisen hitta det via nån mast eller nåt? Hade varit viktigt att kunna veta vem som smsat.
    För att polisen ska söka på ett nummer via mast så krävs det något allvarligt i botten, ex att någon är försvunnen, grovt brott osv. Det krävs resurser och framför allt så kostar det mycket pengar att få fram sådan information för polisen.
  • Anonym

Tack för svaren allihopa!

Svar på tråden Kan man få fram kontantkortsnummer?