Är en etta med kök på 41 kvm stort?
Som rubriken lyder, är en etta på 41 kvm trångt för en ensam vuxen? Funderar på att anmäla intresse på en sådan nämligen men vill inte drabbas av klaustrofobi
Som rubriken lyder, är en etta på 41 kvm trångt för en ensam vuxen? Funderar på att anmäla intresse på en sådan nämligen men vill inte drabbas av klaustrofobi
Jag hade nog inte tyckt att det vore för trångt. Bror väl iofs på hur välplanerad lägenheten är också.
tror det är helt ok! låter inte så himla litet!
Är väl relativt stort endå för en etta... Tror min förra var på 35, med kokvrå... Räckte bra åt jag
41 kvadrat är ju inte så ltet om man är själv men blir man fler så kanske det blir lite trångt lycka till
ps jag tror inte du kommer drabbas av klaustrofobi
Min kompis har en 1 på 46,5 med kök. Den är gigantisk känns det som för en person.
Om vi snittar våra 122,5 så får vi 24,5 kvm / Person.
Tack för svar! Jag gör en intresseanmälan, så får vi se vart det leder
Stort tycker jag!
Jag har varit sambo både i en 1:a på 24 kvm och en 2:a på 36 kvm. Så en 1:a på 41 kvm för en person låter jättebra tycker jag.
Ja det är väl lagom. Bodde i en tvåa på 47 kvm så en etta på 41 är nog bra. Bara den är välplanerad
Jag tycker det är stort. Ettor brukar ju ligga på 25-30 kvm. Tvåor på 50-60 mm...
Jag bodde i en etta på 41 kvadrat en gång. Den var inte liten, men jag trivdes inte så bra. Kanske för att den inte var så välplanderad. Köket var ganska stort. Minns att jag tyckte att de kunde unnat ett sovalkov i rummet i stället.
Jag kan tipsa om en bra bokhylla att investera i. Ikeas Expedit (5x5 fack, 180x180 cm). Den hade jag stor nytta av i ettan och även senare när jag flyttade vidare.
Lycka till med ditt nya boende!
Ja, det är stort.
Jag tycker nog att en etta utan sovalkov hade varit liten vare sig den var 20 eller 40 kvm, men här är vi tre på 2,5:a 61 kvm. Så det gäller ju att det är välplanerat.
Nej, jag tycker inte det är trångt.
Jag och min första sambo bodde 5 år (och skaffade under tiden tre innekatter) på 38 (välplanerade) kvm. Det gick bra!
Dom vi har här e välplanerade o känns stora
Det beror väl på vad du bott i innan och hur mycket möbler och saker du har in i den lägenheten.
Min förra etta var på strax över 20 kvm och hyfsat välplanerad så hade jag varit intresserad av den du har hade ju det varit en "enorm" lägenhet för mig...
ja inte är det litet iaf, hade själv en etta på 41 kvm och flyttade in i en 2:a som var 47 med sambon så det är rätt stort, fast jag hade en stor balkong också.
det går utmärkt, vi bor två på 45 kvadrat och tycker inta vi har särskilt trångt
Beror på hur den är planerad. Min första etta var på 29 kvadrat, och tämligen välplanerade såna. Så 41 kan vara bra om det bara är bra utnyttjat!
Jag har ingen aning om planlösningen, men vi får hoppas att jag får komma på visning, om jag inte får någon av tvåorna jag vill ha innan!