• Tussens mamma

andfådd och hjärtklappning

ngn mer som upplever hjältklappning och viss andfåddhet? jag är i vecka 19 (19+5) och väntar tvillingar.
    min andfåddhet blir bättre när jag står och ligger än när jag sitter...

• Svar på tråden andfådd och hjärtklappning
  • En plus två

Japp, jag har det. Fast mest när jag gör ngt aningen ansträngade, typ gå upp för EN trappa... (vad icke-gravida skulle kalla ansträngande går inte alls) Kolla blodtrycket! Trodde själv att det var för jag hade fått högt blodtryck, men i själva verket var det väl lågt. Detta var några veckor sedan och nu har blodtrycket gått upp till normal nivå och jag känner mig lite bättre faktiskt.

• hoopa

Jag blir andfådd bara av att prata är i v. 32 nu men märkte detta mycket tidigt, långt innan vecka 18.. Är även jag en "lågtryckare"!

• Therese33

Samma här, är i v18... Räcker att man går några hundra meter så är man helt slut

• marre 84

jag med är i v 29 och har varit andfådd ett bra tag och vad det gäller hjärtklappning så har jag det med...det är mycket vanligt när man väntar tvillingar så sa min BM..inget att oroa sig för..

• kramanna

Jep, jag med! Är i v. 20 och ibland vaknar jag av att jag är andfådd. Otäckt.

Men HUR? ska man lyckas hålla igång kondisen när man inte kan gå längre än 200 meter utan att hjärtat bultar ut genom bröstet, det vill jag veta. Tips? (jag hoppas nu att nån skriver att det är meningen att man ska ligga i soffan )

• buffybus

jag kände att när jag ansträngde mig på jobbet efter sjukskrivning så fick jag sån hjärtklappning... är det bara för man inte e van vid pressen o stressen? för jag e fortf sjukskriven o ska snart tillbaka...vill inte att nått ska hända..men det är väl bara blodtrycket då...inget farligt..kanske

• buffybus

fast nu har jag inte tvillingar men ändå...

• Tina9

Hörrni, ni börjar väl ha JÄRNBRIST. Hjärtebank och dåligt flås var så jag märkte det först! Ta upp med BM.

• Kokomick

Säger som *TINA9* det beror säkert på järnbrist, jag hade det hjärtklappningarna kändes nästan som ångest attacker.....

• 2wins

Jag blir anfådd av att prata,ganska skönt för karln nej då,men när man försöker gå en hyffsad runda med hunden är det ganska jobbigt.
    Jag har dåligt järnvärde 105 låg det på sist.
    Tussens mamma skrev 2007-09-18 09:58:01 följande:

ngn mer som upplever hjältklappning och viss andfåddhet? jag är i vecka 19 (19+5) och väntar tvillingar. min andfåddhet blir bättre när jag står och ligger än när jag sitter...
Svar på tråden andfådd och hjärtklappning