• malla76

Sjösjuketabletter?

Hej vi ska resa på en tallin kryssning till helgen men problemet är att jag ser att det ska bli kulig. Så kul eftersom jag är kännslig mot sjösjuka. Finns det några bra tabletter som ni kan rekomendera. Har någon annan åkt denna resa när det har blåst? Gungade det mycket. Är lite nojjig över estonia och så. Mne men. tacksam för svar

• Svar på tråden Sjösjuketabletter?
  • Marlene74
    Apoteket har bra "piller" tror dom heter postaferm, eller nått. Lycka till!
    Ida & Ängeln Calles mamma
  • Ch Belair

Postafen från Apoteket.

• Birka

tror att de heter Postafen åtminstone så uttalar jag det så de är kanon! Ha det så trevligt!

• Roslagen123

De säljer äv ngn typ av anti-må-illa-armband på Apoteket.

• DeHex

Hej på dig. Jag har jobbat på båtar-

Vet att vi sa till många som kom till oss ombord o sa att dom mådde illa att som skulle småäta knäckebröd för att inte gå på tom mage. Inte dricka allt för mycket så att det "skvalpar" i magen, man blir lättare sjösjuk då av nån andledning.

Så ta tabletterna innan och ha knäckebröd i väskan ;) så får du säkert en jättetrevlig resa.

• molly 81

Med postafen följer en del biverkningar, man blir ofta extremt trött och lite avtrubbad... Så räkna med att du inte är pigg, jag hade satsat på apotekets SEABAND. Armband med en akupressurkula som trycker mitt en zon på handledens insidan. Lite dyrare, men funkar alltid, inte en vara som man kastar när man är klar!

Ha en trevlig tripp!

• CosmicCat

Postafen är jättebra, tänk bara på att ta dem 1 timme innan du går på båten och sedan var 12:e timma, jag brukar dock undvika alkohol då jag tar dem eftersom alkoholen till viss del tar bort effekten av pillret. När jag åkte till Åbo i slutet av augusti så gungade det riktigt ordentligt, men jag mådde iaf inte illa.

Ett tips är även att tänka på andningen då du ligger i kojen, försök andas i takt med båtens rörelser så brukar det kännas bättre.

Svar på tråden Sjösjuketabletter?