Navel-piercing
Ni som har/haft navelpiercing o är/har varit gravid, hur har ni gjort?
Den måste väl tas bort i något skede? Har ni låtit hålet växa fast eller kan man göra något för att det inte skall växa fast..?
Ni som har/haft navelpiercing o är/har varit gravid, hur har ni gjort?
Den måste väl tas bort i något skede? Har ni låtit hålet växa fast eller kan man göra något för att det inte skall växa fast..?
Tog fast min precis i början. Detta hjälpte inte så jag har väärsta bristningen och min navel är helt förstörd. Skitpiercing, usch vad jag ångrar mig
Det är så olika för varje person.
Jag ställde samma fråga som du för någon vecka sedan och fick många olika svar.
En del hade kvar sin piercing hela graviditeten igenom och kände aldrig av den.
Andra tog ut den runt vecka 25 då dom började få "skavsår" av den.
Andra tog bort sin på en gång.
Jag är i v. 18 och har fortfarande kvar min, har bara bytt till mitt första smycket (som är längre än de andra).
Det finns tydligen speciella piercingsmycken för gravida kvinnor - gå till studion där du gjorde din piercing och fråga dom!
Tog bort min efter ca 3-4 månader. Men tyvärr så fick även jag en stor brisning mitt över hålet, så nu ser naveln hemsk ut tack vare piercingen. Såna ggr man ångrarr att man gjort en.
Men jag kunde stoppa tillbaka den efter att jag fick min dotter, men som sagt nu har jag ej den i eftersom det bara ser konstigt ut med bristningen.
jag har tagit bort min. är nu i v.34 och min har ännu inte växt ihop. jag stätter i den i ett par minuter någon gång i veckan när jag ligger i sängen på kvällen.
Jag hade min vanliga stav i till jag tyckte att det började kännas obehaglig, var nog runt vecka 25. Sen köpte en plast stav för gravida, kostade ca 100 kr som jag hade till vi kom hem från bb.
jag har nyss varit på navel piercings kurs. ( eller min kompis jag var med som försökskanin!) och där berättade dom att man skulle ta ut piercingen om man var gravid. hon frågade även om man var gravid innan man gjorde piercingen! /Hannah
Hade min peircing i tills veckan innan min dotter föddes typ.
tog ut min ett år innan jag blev gravid typ...tröttna på den
har fortf inte växt igen..tyvärr..så jag antar att hela jävla hålet kommer spricka upp...så fult....
ni andra som haft ända in på förlossning..hur ser det ut nu egentligen??
jag hoppas inte mitt hål spricker...usch..
jag tog med ur min innan ja vart gravid men hålet är kvar, skitfult..
Hade min kvar till kanske v 25 någonting, sen sa min bm att jag borde ta ut den för att undvika bristningar. Fick inga bristningar alls och hålet såg ut precis som innan graviditeten direkt efter förlossningen. Växte inte igen på de veckorna som jag var utan.