• Anonym (blää)

är det svårt att bli sjukskriven....

Är det svårt att bli sjukskriven när man mår psykiskt dåligt?
    Känner att jag har ingen ork eller lust till något, orkar inte gå till jobbet som också är psykiskt påfrestande. ska till läkaren nästa vecka.
    Jag har så svårt att säja hur jag känner, utan svarar att jag mår bra, fast jag inte gör det.
    Hur ska man lägga upp det?

• Svar på tråden är det svårt att bli sjukskriven....
  • Anonym (nop)

inget svårt alls att bli sjukskriven,men däremot inte säkert att du får sjukpenning för att du är sjukskriven.så tänk på det,

• Anonym (blää)

vad kräver fk för att det ska vara godkännt?

• pinkygirl

Om läkaren skriver ut medicin till dig tror jag inte att det är svårt att bli sjukskriven. Jag gick på anti dep några år och fick övertyga min läkare om att INTE sjukskriva mig då jobbet hjälpte mig att orka bli frisk... Lycka till och krya på dig!

• Anonym (blää)

Men är det svårt att få igenom en sjukskrivning på Fk? för depression?

• Anonym (blää)

Usch börjar bli nervös inför i morgon, känner mej helt under isen nu. Tänk om dr tycker att det inte är något fel på mej och vill jag ska jobba.
    Har redan varit hemma en vecka utan sjukintyg, så om han inte skriver något så måste jag åka och jobba på tordag.

• Anonym (ny depp)

Jag har aldrig haft problem att bli sjukskriven när jag har haft mina svackor. Inte haft nägra problem med fk heller.

Skriv ner på ett papper hur du känner dej och ge det till läkaren för det kan vara lättare än att säga det.

Jag vet hur det är att må jätte dåligt men när det är någon som frågar så säger man jo då jag mår bara bra. Det är ju så man "ska" svara.

Kram på dej

• Anonym (ny depp)

En sak som jag kom på var att för ca 4 år sen när jag mådde jätte dålig(som jag gör nu) så fick jag åka till psykakuten och läkaren där sjukskrev mej.

Tänkte om läkaren inte vill sjukskriva dej så vänd dej till en annan läkare som jobbar inom psyk. de brukar förstå en bättre än en läkare på en vårdcentral.

Anonym (blää) skrev 2007-09-25 09:40:36 följande:

Usch börjar bli nervös inför i morgon, känner mej helt under isen nu. Tänk om dr tycker att det inte är något fel på mej och vill jag ska jobba.Har redan varit hemma en vecka utan sjukintyg, så om han inte skriver något så måste jag åka och jobba på tordag.
  • Anonym (Jojji)

hej!
    det kan ibland va svårt att sätta finger på exakt vad det är som är fel..
    svårt att uttrycka sina känslor..
    men de finns ett test på netdoktor som många inom psyk använder sig utav för att avgöra hus pass sjuk en patient är..

depression.netdoktor.passagen.se/default.ns

gör det här testet och nämn resultatet för läkaren..
    och ibland kan det hjälpa en att sätta finger på vad man känner o så..
    olika symtom som man kansk einte tänker på..

är det första gången du är deprimerad??

• Anonym (jojji)

åh förresten..
    det är för det mesta inte så svårt att bli sjukskriven..
    det är FK som kan trassla tyvärr..
    men det är bara att stå på dig!!
    för du vet ju att du har rätt..
    ibland undrar man va de finns för puckon på fk.. tyvärr!

men jag tror de löser sig för dig!
    fixa testet!

kram på re!

• Anonym (blää)

Nu har jag varit hos Dr, jag led av sämnstörningar och deppression.
    Blev sjukskriven i tre veckor och fick sömntabletter och depp medicin.
    Fick även en tid att prata med psykiatrsköterskan, men hin hade inte tid förräns om en månad
    Blir man verkligen "frisk" efter tre veckor??
    Hur länge har ni varit sjukskrivna för deppression?

Svar på tråden är det svårt att bli sjukskriven....