Vilken vinteroverall är att föredra - Reima, Coops märke Friends, Ellos, Lindex Bamse, PoP
Det är verkligen en djungel när det kommer till vinteroveraller och jag blir smått tokig. Vilket märke är bäst o så har varje märke massa olika slags overaller...suck suck...
Iallfall, nu har jag funderat på olika val och kommit fram till dessa...
Coops märke Friends med neo kapo teknologi som ska stå emot för över 5000-8000mm vatten, vindtät, kan andas, tejpade sömmar men har lite sämre slitstyrka för 500kr
Reima med materialet Reimatec som kan andas. som står emot över 5000mm vatten, vindtät, tejpade sömmar. Har tittat på Reimatec babies med modellen Reykjavik för 990kr
Ellos bävernylon, brun overall med lövmotiv på ärmarna men jag vet inte mkt mer om den för 442kr
Lindex Bamseoverall som också är i bävernylon för 550kr
PoP skidoverallen som ska vara vattentät, luftät, vindtät för 1195kr.
Vilka två är bäst tycker ni?
Didriksons har jag provat på gossen i storlek 80 men den blir för liten till vintern o 90 är kolossalt för stort.
H&M bävernylon har fått dålig ref och så även Åhlens och Kapphals så dom skippar jag nog.
Jag vill gärna ha två overaller, en billigare o en dyrare, och kom gärna med andra förslag men det får kosta max 1500kr
Sen skulle jag också vilja ha förslag på bra vintervantar och kängor i olika prisklasser...