• sagabok

Hur mycket kostar era försäkringar per år?

Hur mycket lägger ni på försäkringar typ villa, liv och bilförsäkringar? Tycker vi lägger på tok för mycket.
    Med fem i familjen plus villa, en bil, en husvagn och en vovve kommer vi upp i nästan 20 000:- per år. Är inte det lite toooo much?

• Svar på tråden Hur mycket kostar era försäkringar per år?
  • Jiie

Kolla upp med försäkringsbolaget vad ni har på varje o jämför med andra. GÅr alltid att få ner lite oftast.
    Vi betalar runt 136 kr i månaden för bokvar-försäkring/per person och sen hemförsäkring inkl allrisk o 155kr/mån o bostadsrättillägget 300 kr/år. Sen betalar vi 250kr/person/kvartal i olyckfallsförsäkring och sen har vi 420 kr i månaden för bilen.

Bara vi 2 är uppe i 12464 om året ungefär. Sen beror ju ibland försäkringarna på vart man bor, vi bor mitt i stan men ska nog flytta utanför stan o då sänks tex bilförsäkringen.

Lilleman har BF 13/12 men jag vet att han kommer 17/12
  • Miss Lau

Gjorde en snabb överslagsräkning och vi ligger ungefär som ni. Är fem i familjen, har radhus och en bil.

• sagabok

jaha, då kanske det inte är onormalt mycket:-P men känner inte ni att man lägger fantastiskt mycket pengar på försäkringar?

• Jiie

Jo fantastiskt mycket... känner mig försäkrad upp till tänderna o ut i hårtopparna hahaha
    Sen har man ju en gratis via jobbet som täcker till o från jobbet o under arbetstid....pust. Vi måste vara bäst på försäkringar i Sverige

• sagabok

men jag undrar om man verkligen behöver all denna försäkring??
    Vår tv gick sönder nu, men det lönade sig inte att ta den på drullerförs. för den var för gammal. Men då kan man ju räkna lite och se vad som egentligen lönar sig, allt man har är ju inte värt en förmögenhet.

• Jiie

Nä säkert inte men vi har rätt mycket nya o dyra grejer, typ vår tv kostade inte gratis hehe

Svar på tråden Hur mycket kostar era försäkringar per år?