• Butterfly

Bajsläckage bak i ryggen...

Änvände Liberos blöjor 7-14 kg och det har funkat bra. Men nu har det varit läckage bak i ryggen de sista dagarna så vi testade 10-16kg. Samma sak ändå. Den blöjan är ju inte längre. Hrm... vilken blöja ska man ta då? Pampers har han fått röd stjärt utav innan...

• Svar på tråden Bajsläckage bak i ryggen...
  • getingmidja

Har du provat Huggies?
    Jag tycker de är toppen, dessutom har den extra bred resår i bak.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Butterfly

Nej de blöjorna har jag inte testat... får ta o göra det!

• hallonblomma

För oss kvittar det vilken blöja vi använder. Sonen gör bara nr 2 en gång i veckan så den rinner över på alla håll när han väl sätter igång..*L*..

• trötter22

det brukar bli så på elsa med om jag inte drar åt blöjan ordentligt.

• Bettan72

Det beror inte på i vilket läge han befinner sig när han bajsar då? Om han ligger på rygg eller t ex sitter så finns det ju risk att bajset trycks upp bak i ryggen, så blir det i alla fall på min son och då spelar nog inte blöjan någon roll.

• clay

På min son sticker bajset uppåt ifall han sitter upp eller om jag håller honom under stjärten när han lägger en laddning.
    Kan det inte vara att hans bodie är för kort? Då får bajset inte plats neråt kanske och trycks därför uppåt. Jag använder en stl större just för att blöjorna ska vara "rymligare".

• Piri

Rekommenderar Huggies jag! Har använt både Pampers och Libero på Thea tidigare. Men bäst på henne är helt klart Huggies. De är kanske dyrast men i längden sparar man lite på klädtvätt!

• glassen

Huggies finns inte här i stan så de vet jag inget om, men jag tycker Lidl:s blöjor är bra också. Men jag håller med övriga att i vissa lägen kan bajset ta sej upp på ryggen ändå, beror ju på hur löst det är också.

• Butterfly

Vi har oxå rymliga body så det är inte felet. Men han bajsar ju väldigt löst så det kanske är att det pressas ut... Fannsinte huggies här där vi bor. Får ta det på coop när vi ska dit.

• Tovsippan

Jag gillar också Huggies, men tycker även att Willy's funakr bra. De har också en lite bredare resår bak. VIlken blöja som verkligen passar just ens eget barn beror ju mycket på hur barnets kropp ser ut.

• Ensan

Blir förvånad över att så många gillar Huggies, de hade vi samma problem med som TS, dvs bajs på hela ryggen... Libero och pampers funkar för oss. Jag tror det handlar mycket om vilken kroppsform barnet har! Man får nog testa sig fram!

• Butterfly

Vi har köpt ett paket pampers nu. Den sitter högre upp i ryggen. Hoppas det funkar med rumpan nu.

Svar på tråden Bajsläckage bak i ryggen...