• Anonym

Fettkulor i ansiktet

Som rubriken lyder,så har jag små vita "kulor" under huden i ansiktet. De går inte att klämma,då de sitter för ljupt in. Brukar ta en nål och sticka hål några gånger och och sedan klämma. Detta är smärtsamt och jag blir och se för jävlig ut,men det finns verkligen inget annat sätt att få bort dem.

Är det fler som har dessa,och hur får ni bort dem?

• Svar på tråden Fettkulor i ansiktet
  • Anonym

har också, fast det bli som små små vita prickar, oftast i området kring ögonen. tar också med nål, sen blir det ju som ett litet sår som läker på nån dag, men hellre det

tror att dom flesta har såna faktiskt..

• Anonym

åhhh, det är en sådan jag har fått med! Har försökt å klämma den , men det går inte! Måste man sticka hål på den alltså?? Den är rätt så stor nu!

• Anonym

Sådär har jag i mina armhålor samt på underarbarna..skall man verkligen sticka hål på dem?

Anonym skrev 2007-09-18 12:27:05 följande:
    Som rubriken lyder,så har jag små vita "kulor" under huden i ansiktet. De går inte att klämma,då de sitter för ljupt in. Brukar ta en nål och sticka hål några gånger och och sedan klämma. Detta är smärtsamt och jag blir och se för jävlig ut,men det finns verkligen inget annat sätt att få bort dem.Är det fler som har dessa,och hur får ni bort dem?
  • Anonym

Det är någon talgkörtel har jag hört, vissa har fler andra färre. Jag brukar bara ha en som vandrar runt... Har jag tagit bort den på ett ställe dyker det upp en annan någon annanstans.
    Retfullt... En gång fick jag den precis i ögats underkant vid fransarna. Inte snyggt...

• Anonym

En kompis till mig har såna där. Hade kanske.
    Han gick till en hudvårdssalong och de tog bort plupparna utan att det gjorde ont.
    Vet inte hur men ont gjorde det inte på honom.

• Anonym (me too)

jag tar oxå nål och sticker hål på dem.....de kommer och går....ibland får jag några stycken sen är det lugnt ett tag....osv

• Fru U

OM ni nu ska använda nål så se till att sterilisera nålen (värm den med tex en tändare) och torka av huden med någon antiseptiskt efteråt

Live and let live
  • Anonym

Jag har varit till en salong,där jag fick till svar att de inte gick att ta bort..
    Så,ja,nål är enda alternativet..och snygg blir man inte. Men vad gör man,har säkert 30-40 stycken i ansiktet,ser ut som en prickig korv om jag har de kvar

• Anonym

Fru U skrev 2007-09-18 12:48:41 följande:

OM ni nu ska använda nål så se till att sterilisera nålen (värm den med tex en tändare) och torka av huden med någon antiseptiskt efteråt
    Ja,självklart. Kom även ihåg att torka bort sotet från nålen!

Ingen som har ett bättre alternativ?
  • Anonym

Ts. Konstigt. Min kompis tog ju bort sina.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-09-18 12:56:43 följande:
    Ts. Konstigt. Min kompis tog ju bort sina.
    Ja,kanske ska fråga på en annan salong...
  • Marlene B

Dessa fettkulor heter milier och är ett arv från dina föräldrar. Går inte göra så mycket, för oavsett om du nålar bort dom så komer dom alltid tillbaka.

• Anonym

Ts. Ja du kan ju testa. Konstigt om det går på vissa ställen och vissa inte.

• Anonym

Jaha,då fick man ett namn på dem då
    Har förstått att de kommer tillbaka...

CloudBerry skrev 2007-09-18 12:59:15 följande:
    Dessa fettkulor heter milier och är ett arv från dina föräldrar. Går inte göra så mycket, för oavsett om du nålar bort dom så komer dom alltid tillbaka.
  • kath

De gånger jag gjort ansiktsbehandling brukar de ta bort sådanna. Det är talgansamlingar som bildas under huden och de bildas i en ojämn takt så att man i bland kan ha massor och sedan kan det gå månader innan man får dem igen, eller också kan de komma tillbaka på en gång. Under anstiktsbehandlingen använder de en nål el liknande och tar bort dem. Till mig sa de att man fick leva med dem eller ta bort dem när de dyker upp. Man kan alltså inte göra något åt det.

• Marlene B
    Anonym skrev 2007-09-18 13:01:12 följande:
    Jaha,då fick man ett namn på dem då Har förstått att de kommer tillbaka...
    Ja jag har själv välsignats med dessa.

Det du ska akta dig för är att nåla sönder så att det blir ärr, dessa kommer ju och går så det är egenligen ingen mening att ens riskera att få ärr för att man tillfälligt vill få bort dom.

Att sola fungerar för min del, då håller sig de flesta borta.
Svar på tråden Fettkulor i ansiktet