• Fridlund

Är gravid trots ppiller och mens!

äter ppiller och skulle ha min mens i lördags, misstänkte innan dess att jag var gravid så jag slutade med mina ppiller i tisdags. fick då en liten blödning på torsdagen som varade i 3 dagar, inte alls som jag brukar ha när jag har mens. tog ett test imorse som visade 2 streck, svagt streck men ändå ett streck.....

• Svar på tråden Är gravid trots ppiller och mens!
  • Majjssan

Jag tror jag sitter i samma sits men jag slutade med mina P-piller igår ska ha bortfallsblödning nångång i veckan..
    Har du missat nåt piller, magsjuk, diareè eller ätit antibiotika?

Vad har varit dina symtom då? *Nyfiken*

• Fridlund

nej, har inte missat nått piller, ingen diarre eller kräkt.
    har mått illa och haft ömma bröst sedan en vecka innan mensen skulle komma, men det har ju blivit värre och värre, senaste dagarna har varit jättetrött och får springa och kissa hela tiden.
    trodde ppiller skulle vara säkert, men nehej...

• Majjssan

Va är det för sort du äter??

Jag äter Yasmin.. Men mina symtom kan ju va biverkningar!! Hoppas på det iaf...

• Fridlund

majjssan
    neovletta 28

hanna 76
    vet faktiskt inte riktigt, har ju varit helt säker på att jag varit gravid, men har ändå tänkt att nej jag äter ju faktiskt ppiller, då kan jag ju inte vara gravid.
    med tanke på att jag har en femåring och en tvååring så känns det rätt jobbigt, är rädd att inte orka med...har nog inte fattat det riktigt än...

• Fridlund

tänkte vänta ett par dagar och testa igen, har använt testlagrets gravtest, dom är väl rätt känsliga, men hur är det med clearblue, kan man testa tidigt med dom också, någon som vet??

• anna ruffs

om du dricker örtte och sånt finns det massa örter som slår ut ppiller,. johannesört bla, har jag för mig..

• Fridlund

anna ruffs
    har inte gjort det heller...fattar ingenting....

• anna ruffs

inget är 100% säkert. läste om en tjej som vart gravid för att hennes handkräm innehöll örter som slog ut ppillerna..

• Hannah76

Min lilla tjej kom till på liknande sätt.. Jag var chockad ett par dagar, och övervägde abort. Men sen kände jag att jag inte hade något "giltigt" skäl (för mig själv) för att göra en abort.
    Låt det gå ett par dagar, testa igen och så får du känna efter hur det känns.

Svar på tråden Är gravid trots ppiller och mens!