• trese

Lättblödande livmodertapp

Jag undrar om det är någon mer som har en lättblödande livmodertapp? Jag fick det konstaterat då jag väntade mitt fösta barn då jag blödde en del. Nu är jag gravid igen och jag blödde lite idag. Har någon annan erfarenhet av detta? Hur mycket blödde ni och hur ofta. Vilken förg var det på blodet? Jag blir ju orolig för missfall varje gång jag märker att jag blöder. Snälla, jag behöver få veta era erfarenheter.

• Svar på tråden Lättblödande livmodertapp
  • sivon

jag fick oxå reda på att mina blödningar beror på det idag..men enligt gyn så är dte inget farligt utan beror på att livmoderslemhinnan växer ut på livmtappen. Jag har haft små blödningar sen v 4-5 någon gång å är nu i v 8-9. jag är ändå orolig men eftersom att dom på gyn har hittat blödningsorsaken å att det finns ett levande foster i magen får man fösöka lita på att dte kommer gå bra. Jag ska få komma tillbaka om tre veckor för att kolla att allt ät okej mest för min egna oros skull.

• sivon

kanju tillägga att jag mer har haft blodblandade flytningar men ibland ganska så ilsket röda =/ men ahh jag kanske blöder några gånger i veckan..om man gör nått ansträngande kan man ju blöda lite.

• Thezzizen

Efter 39 veckors graviditet har de nu sagt att det nog är slemhinnan på appen som blöder här. tvivlar fortfarande på det själv iof, då ingen vet säkert...

Blödde rikligt som mens fram till v17, sedan blöder jag igen nu från v37... Inte riktigt lika rikligt men tillräckligt för färder fram o tillbaka till förlossningen för koll *suck*

• trese

Sivon. Jag är i vecka 6. Ringde du till gyn första gången du blödde eller ringde du till barnmorskemottagningen? Fick du en snabb tid på gyn? tog de dig på allvar?

• sivon

jag ringde till gyn å sa att jag blödde ingen ide att ringa mvc´för dom är ju inga läkare å visst dom kan kolla ås å men här där jag bor så säger min mb att om du börjar blödda så ska man kontakta gyn det är en läkares sak att avgöra vad ifån man blöder. jag fick komma samma dag..eftersom jag blödde tidigt å hade molvärk så var ju man lite rädd för utomkveds.När det hände nästa gång en vecka senare fick jag oxå komma samma dag å idag var jag på ett inbokat rutinbesök pga mina blödningar...jag är ju så orolig så då tyckte dom att jag skulle boka in en tid å eftersom blödningarna fortsätter så ska man kolla upp dom. jag ska tillbaka om tre veckor igen å kolla allt. Men mitt råd till dej är att ringa gyn å be att få en akut tid. är du i v 5+ nånting då lr? risken finns ju om du nu är i v 5+ att dom kommer säga till dej att man inte säkert kan se om fostert lever. men i v 6+ ska man se ett hjärta. jag såg min bebbe i v6+1 men ett hjärta som slog.

• oxle bo

hej.när jag jobbade i lördags så började jag blöda kraftigt.fick paik o ringde dom sa att jag skulle komma in omedelbart.läkaren gjorde en gyn undersökning o sa att min livmoder är störe en 7+0 som jag trode att jag vara i,på vul så såg hon gågot som liknar en graviditer, enligt de så var jag i 6+1hon sa att det är förtidigt o se fostret.så om jag inte blöde mer o de kom klunpar så skulle jag komma tillbaka om en vecka. hon sa även at hon såg blod i livmodern,men den var sluten så de var bra.när jag kom hem så blöde jag mer fast bara blod.nu blödet jag inte länggre. ska ditt på måndag.. urs hur kan dom låte en gå o vara så här orolig inte vara om man är gravid eller inte.

o när försviner graviditets sympomen efter ett missfall?
    idag måde jag illa som vanligt+att jag spyde för första gången, vett inte om jag skka ta det som något posetift..

• sivon

att må illa å spy ska du ta som positivt för det var just vad min läkare frågade mej innan hon undersökte men "mår du illa?" ja! svarade jag då...det är bra sa hon då=) Alltså i v 6+1 ska man kunna se ett hjärta slå men det kan ju börja slå lite senare oxå men det ska hoppa igång i dagarna på din bebis iaf. sen kan det ju beror på vul maskin oxå hur mkt man ser har jag hört.

• oxle bo

jag fick se hjärtat slå:)
    skulle haft tvillingar men det ena blev ett missfall,så det var därför jag blödde..men allt såg bra ut med bebis nr1..

• trese

Har varit på ett VUL idag. Allt var ok, fick se hjärtat slå. Läkaren konstaterade en lättblödande livmodertapp. Det kändes jätte roligt att se bebisen och graviditeten blev med ens mer verklig.

Svar på tråden Lättblödande livmodertapp