• 2fast4U

Kasslerrätt utan kolhydrater!

Någon som kan tipsa om en rätt man kan göra med kassler dock ej ris, pasta, potatis eller bröd till...
    Har fullständig idétorka!

• Svar på tråden Kasslerrätt utan kolhydrater!
  • 2fast4U

Kasslersallad är gott, men jag tänkte mig något mer lagat så vi får varm mat i oss.

• Miss Mumin

kassler wook? äter ni inte nudlar heller? kan passa bra till annars

• Nöjd

Kan inte det här med GI så mycket ännu... men bulgur sallad med kassler borde väl kunna serveras varm? Fixa bulgur och ha i kassler och grönsaker.

• 2fast4U

Kasslerwok är också jättegott...men igår gjorde vi wok med korv i, sambon åt då nudlar till.
    Jag kör en vecka helt utan pasta, potatis, ris och bröd.
    Hjälp...vad svårt det blev!!

• Tygbiten

Min 11 årige son har gjort en kasslerrätt i hemkunskapen som var jättegod. Han lagade den till oss andra i måndags.

Fräs röd paprika, gul lök i lite smör. Slå på vatten och en buljongtärning ta i dragon och cremefraiche och låt puttra. Smaka av.
    Häll såsenöver skivad kassler i en ugnsform. Strö över riven ost och gratinera i ugnen.
    Servera med kokt broccoli eller sallad.

• Tygbiten

Min 11 årige son har gjort en kasslerrätt i hemkunskapen som var jättegod. Han lagade den till oss andra i måndags.

Fräs röd paprika, gul lök i lite smör. Slå på vatten och en buljongtärning ta i dragon och cremefraiche och låt puttra. Smaka av.
    Häll såsenöver skivad kassler i en ugnsform. Strö över riven ost och gratinera i ugnen.
    Servera med kokt broccoli eller sallad.

• 2fast4U

Bulgur har jag aldrig använt mig av, är det som couscous?

• 2fast4U

Lät som ett gott recept "Tygbiten"
    Det blir ju lite varm mat + att man kan komplettera med en god sallad till.

• Nöjd
    2fast4U skrev 2007-09-18 18:13:21 följande:
    Bulgur har jag aldrig använt mig av, är det som couscous?
    Ja, fast det kokas som ris ungefär. Gott och enligt GI böckerna vi har ska det vara bra vid GI tänk (bättre än couscous).
  • 2fast4U

Blev nyfiken på Bulgur, får inhandlas nästa gång...tack för tipset!

Svar på tråden Kasslerrätt utan kolhydrater!