Shila skrev 2007-09-19 18:12:40 följande:
förbanelse!!!Gud skapar mirakel som är positivdet onda kraften eller satan förbanar som är negativ.
Det kallas för livet...
Kan vara svårt för vissa att inse att livet kan ha en mening även om det är kort och ev fyllt av tragik.
Att skylla allt ont på djävulen är ju ett smidigt sätt att skönmåla en gud som knappast kan beskyllas för att enbart ha genomfört goda mirakel genom tiderna.
Eller är det så att vi i vår egoisticitet inte ser annat än det som direkt gynnar oss som individer för under...?
Jag tror inte på den gud som bibeln beskriver, min övertygelse och guds uppfattning är betydligt bredare än så....
Allt har en mening,både gott och ont,att tro att det som inte gynnar oss för stunden är av ondo och ett straff för oss eller andra tror jag inte är helt korrekt...
Kanske kan detta med "orättvisan" angående döden ha att göra med hur vi ser på livet och döden.
Om man tror på flera liv har längden eller kvaliten på det ena livet inte så stor vikt mot den erfarenhet och insikt livet för med sig till det nästa och sedan bildar en jämnvikt när livets cirkel sluts.
Det lätta är att skylla det svåra och tillsynes orättvisa på "den onde", det svåra är att lära sig använda det dåliga och utveklas till något bättre.
Ur elände skapas mirakel....mirakler är direkt beroende av elände för att finnas.Även döden är ett mirakel i sig....dock är det för oss alla en oviss verklighet vad som kommer där efter och om det är gott eller ont.