• ericas mamma

Får du huvudvärk, alltså ilningar i pannan när du äter någit kallt?

önskad av mintchocolate

|| Erica är mitt liv, mitt allt
  • Svar på tråden Får du huvudvärk, alltså ilningar i pannan när du äter någit kallt?
  • Kall öl

JA alltid, men jag röstade på fel knapp-grej

Tappara on terästä, Tappara on terästä...♥
  • Lisa79

När jag äter/dricker ice-slasch värker de ordentligt i pannan, men bara då så jag har lärt mej att ta de försiktigt med dom

• mintchocolate

Tack ericas mamma!

Lägger till en tilläggskommentar:

Anledningen till att jag frågar är för att jag åt glass med en kompis och det började då isa i pannan. Min kompis åt också glass och det hände inte henne. Hon hade inte ens hört talas om det. Blev förvånad, men tänkte inte mer på det. Så i Oprah idag, pratade de om just det. Det visade sig att enbart 30% av befolkningen var med om detta! (vilken befolkning de syftade på vet jag inte) Jag som trodde det var vanligt! Har för mig attd et hände mina kompisar cokså när vi var yngre. Min pojkvän hade heller aldrig hört talas om det. Frågade idag

• mintchocolate

Man ska tydligen dra upp tungan i gommen när man äter kallt, så är det möjligt att man slipper "värken".

• glasbubblan

Det fanns en speciell sorts sorbet som jag älskade när jag var liten, och den fick jag ALLTID ont i pannan av. Riktigt ont. Nu var det dock länge sen, tack och lov.

• Mammie85

Brainfreeze kallar min bror detta "fenomen"..

Och ja, det har hänt mig nån gång..

• Zmoothie

Brainfreeze! (Brukar jag utbrista varje gång det händer.) - Det händer mig också, inte alltid, men då och då. Oftast om jag äter/dricker snabbt.

Your good mood is both obvious and contageous.
  • Atamon

Hjärnfrysning/brainfreeze får jag ofta när jag äter glass!

• Sencha

Nej.
    Däremot får jag ofta hosta av glass.

Svar på tråden Får du huvudvärk, alltså ilningar i pannan när du äter någit kallt?