• gretagarbo

Ni med långt hår som klippt page!

Ångrade ni er efter ni hade klippt er? Eller blev ni supernöjda?? Jag har nästan alltid haft långt hår, börjar tröttna på att ständigt bara sätta upp det i en tofs...har brist på fantasi när det gäller uppsättningar. Utsläppt har jag sällan eftersom det snabbt blir trassligt när man är utomhus i blåsten. Funderar på att klippa page men vet inte om jag vågar. Har förvisso tänkt såhär att skulle jag ångra mig så växer det ut igen, men ändå osäker. Vad gäller inom page? Ska det vara tvärt avklippt eller lite uppklippt?? Tips tack :) Kanske jag vågar..he,he...

• Svar på tråden Ni med långt hår som klippt page!
  • gretagarbo

Kan tillägga att med långt hår menar jag ner på halva ryggen...

• Ellah

Jag är supernöjd med mitt klipp. Hade långt uppklippt hår innan men klippte mig till en längre "Victoria Beckham-page", kortare i nacken och längre på sidorna fram. Bakhåret når nu ungefär kotan i nacken, är precis så att jag kan sätta upp det, men kan variera det på olika sätt så som det är.

Som sagt - jag är supernöjd med mitt klipp!

• gretagarbo

Tack för ditt svar Ellah! jag hoppas jag ska våga klippa det..är lite nojjig eftersom det trots allt tar lite tid innan håret blir långt igen ju. Har också uppklippt hår nu...men som sagt, lite trött på det!

• strojes

Jag hade långt för ca två år sedan och klippte mig kort då (ej page) större kort finns i mitt galleri. Frisören föreslog frisyren, hade tänkt page efersom jag haft det förut och trivts med det men hon tykte jag skulle passa bättre i denna frisyr och jag har inte ångrat mig alls. La in en bild innan jag klippte mig också.

• gretagarbo

skydiver: Du var ju jättefin på bilderna! Jag vågar nog inte klippa så kort men nästan ;)

• Tirnanog

Jag klippte av mitt hår för ett år sen ungefär och var då supernöjd! Kände mej som en helt ny människa
    Men just nu är håret allmänt trist, sådär nästan till axlarna-långt o helt värdelöst känns det som. Dasg för ett nytt klipp snart tror jag

• Fridapida

Jag klippte av till page i våras. Lite otippat eftersom jag alltid gillat mitt långa hår, trots oräkneliga slingnings behandlingar fortfarande bra kvalité, men det var ändå skönt att få av det. Jag älskar min page, jag hatar min page... jag gillar hur page framhäver nacken, men den kräver mer jobb. Samtidigt ser du lite mer fixad ut eftersom håret kräver mer underhåll.
    Summan...
    Mer jobb... men samtidigt är det lättare att få en stylad o trendig frisyr jämfört när man har långt hår.

Svar på tråden Ni med långt hår som klippt page!