• Woods

Hänga tvätt utan tvättstuga...?

Vi måste hänga vår tvätt på en toalett, som oxå har tvättpelare och dusch-hörna. Är det nån som har en smart lösning på att hänga tvätt så, helst en torkställning som går att fälla in och ut....? Är så trött på att hela övervåningen är full med tvätt...

• Svar på tråden Hänga tvätt utan tvättstuga...?
  • Slarva

Jag har ett jättebra torkställ som jag köpt på Coop tror jag. Har tyvärr ingen bild och är för trött för att googla fram en.
    Den är iaf på hjul och ihopfällbar. Svårt att förklara...
    Man liksom vecklar ut den och fäller upp "hyllor" där man kan hänga tvätt på. Torkar all tvätt på den och det rymms massor.
    Så har jag en liten rund "galge" med klädnypor som jag hänger sockarna på.

Hoppas att det gick att förstå något av min förklaring!

• Moomin

IKEA har en bra variant som man skruvar upp på väggen och sedan går att fälla ut (och in om man inte använder den)

• Kika77

Ja, det undrar jag med, framförallt lakan och påslakan tex som är rätt skrymmande...

• Bondbruden

Länken till jula gick inte till någon speciell produkt, men jag hittade där en lika dan torkställning som vi har (Artnr:813086) för 79 kronor. Den torkar vi också lakan på. Rymmer ungefär en tvättmaskin. Jättebra!

• Slarva

Undrar om den här länken funkar men det är en sån här jag tänker på:
    i.pricerunner.com/.../100x100/product.jpeg

Jag brukar vika lakan och påslakan dubbelt för att de ska rymmas. Tar lite längre tid att torka men funkar hur bra som helst!

• Slarva

Såklart att inte länken funkade... Googla på "torkställning" och sök bland bilder...

• Kika77

Tackar så mycket, jag ska titta närmare på dom.

Svar på tråden Hänga tvätt utan tvättstuga...?