• Anonym

Nån som har HM faktura?

Är det vansinnigt att ha det, alltså ha kläder på avbetalning?
    Ser bankerna dåligt på det?
    Vet inte om jag törs dra på mig något sådan, så därför undrar jag, nån med erfarenhet?

• Svar på tråden Nån som har HM faktura?
  • JAG är BÄST

Mot faktura är inget direkt lån utan en vanlig faktura på det belopp som du beställt det på.

Köper du för 500 så kommer räkningen på 500:- samt exp avgift + frakt.

• Tina A

Jag beställde nyligen kläder från HM & tog de på faktura tycker inte de e några problem då jag gärna vill testa mina kläder innan jag betalar dom. Sen hör de till saken att vi alltid betalar hela beloppet på en gång jag delar aldrig på några betalningar & på så vis e de inte så farligt tycker jag.
    Man slipper ju onädig ränta mm mm.
    Men är du osäker så betala de på en gång så slipper du vara orolig!

• Kristin24

Du menar nog kredit va?  Vi har det och man får ju bestämma själv vilket belopp man vill betala i månaden...men de har ju ett lägsta belopp då.

Go och glad Kexchoklad
  • Anonym

Va heter det andra alternativet?
    Ränta?

• Miss Lau

Jag handlar alltid mot faktura när jag handlar från HM, om man inte gör det måste man betala postförskottsavgift. Men jag betalar alltid allt direkt när räkningen kommer. Gör man inte det övergår det till ett vansinneslån med 25 % ränta (eller något liknande....)

Så faktura är bra, bara man ser till att betala hela beloppet.

• Anonym

Hur ser bankerna på att man har såna här krediter?

Kan väl inte vara bra om man ska låna pengar framöver?

• Anonym (HM kredit)

hade från början faktura och har sedan kredit... dumt men ja, det blev så...

Det har inte varit några problem att få lån på bank osv.. det är så små skulder så det är ingen fara... men det är ju en månatlig utgift som man gärna vill bli av med för sin egen skull...

• Anonym

Ja konto är det nog det jag menar..

• This is me

Köper alltid min kläder från HM på faktura, på så sätt slipper man postförskottet. Jag har i allfall så jag inte behöver betala allt på en gång det kallas HM konto. Finns ett minsta belopp man betalar varje månad. De gör en kreditupplysning när man söker faktura.

Jag har aldrig använt mig av kontot utan betalar alltid hela min räkning.

Svar på tråden Nån som har HM faktura?