Är det vanligt att ha ont mellan benen i v39..
Är öm mellan benen,känner mer när man sitter på toa el går ibland..Är det blygdbenet man har ont i,el betyder det att man är mogen..
Är öm mellan benen,känner mer när man sitter på toa el går ibland..Är det blygdbenet man har ont i,el betyder det att man är mogen..
Ja.. jag va det i slutet med sonen.
Mogen vet jag inte men trycket neråt är ganska stort på muskler och senor men även blygbenet va jätte ömt på mig i slutet (foglossning).
Skönt att det inte är så illa hela graviditeten =)
Ja jag har jätteont i blygdbenet så fort jag rör mig... Kan knappt vända mej om i sängen för att det gör så ont!
Känner igen mig i era beskrivningar. Jag har jätte ont i blygbenet ibland, särskillt när jag legat stilla länge. Det har jag haft från vecka 28 eller så.. jobbigt men det är ju inte långt kvar så vi får försöka att stå ut!
Här är en till...
Men som tur var kom det inte förrän nu i slutet! Men jisses vad ont det gör!
Värst är på natten går inte att vända sig
Ja, säger som de andra, det är nog mer vanligt än ovanligt, tyvärr. Både från foglossning, bråck och annat kan man få rejält ont i slutet... Skönt dock att du inte har så längt kvar!
Hej. Har haft ont "mellan" benen i flera månader nu.. Minns inte ens när det började... Brukar beskriva det för min sambo som om han hade fått en riktig spark mellan benen dagen innan o sen gick omkring med blåa delar..
Det är väl fogen som sitter i mitten av blygdbenet som lukras upp för att man skall kunna föda fram barnet.
Det gör rejält ont, jag burkar säga att det känns som att man har en kniv uppkörd i mufflan! AjAJ
Låter som foglossning, hade lika när jag var gravid. Trycket från bebisens tyngd.