• ladylovelylocks

Bor du i Irland?

Det gör nämligen jag, och jag letar svenska fika-kompisar! Jag bor i Cork City.

• Svar på tråden Bor du i Irland?
  • irrajk

Det fanns en irlanddstråd tidigare, men jag vet inte om någon ny startats. Kolla här annars:
    irlandssvenskar.proboards83.com/
    Det finns en hel del svenskar som bor på irland som är medlemmar här, men jag vet inte vart de tagit vägen. Jag bor numera i Sverige så jag är inte till någon nytta vad det gäller fika...

• ladylovelylocks
    irrajk skrev 2007-10-08 13:10:16 följande:
    Det fanns en irlanddstråd tidigare, men jag vet inte om någon ny startats. Kolla här annars:irlandssvenskar.proboards83.com/Det finns en hel del svenskar som bor på irland som är medlemmar här, men jag vet inte vart de tagit vägen. Jag bor numera i Sverige så jag är inte till någon nytta vad det gäller fika...
    jag vet, kan inte logga in på den av nån tokig anledning, har varit i kontakt med Bicky som startade upp den, men vi tror att det är nåt fel på min dator   Kan inte hitta fortsättningen på Irlandstråden tyvärr. Var i Irland bodde du? Dublin som alla andra hehe??
  • irrajk

Så sant. Dublin var det. Åkte dit med en kompis och mötte sedan kärleken... på den vägen är det... fast nu har vi bott i Sverige i nästan 5 år så Irland börjar kännas ganska avlägset. Men vi vill tillbaka, så förhoppningsvis blir det så någon dag.
    Själv då, hur hamnade du i Cork?

• ladylovelylocks
    irrajk skrev 2007-10-08 13:48:48 följande:
    Så sant. Dublin var det. Åkte dit med en kompis och mötte sedan kärleken... på den vägen är det... fast nu har vi bott i Sverige i nästan 5 år så Irland börjar kännas ganska avlägset. Men vi vill tillbaka, så förhoppningsvis blir det så någon dag.Själv då, hur hamnade du i Cork?
    samma som du haha, åkte för att hälsa på en gammal klasskompis i Cork, och vi var på en pub, och där jobbade en goding som hette Cian, och han är nu min sambo hehe
  • irrajk

Ha ha, det är lätt att falla för dessa irländska män verkar det som.. Hur länge har du varit "fast"?
    Hoppas att allt är bra på den gröna ön. Vi hoppas att vi kan åka över till jul. Men väntar bebis nu vilken dag som helst så vi väntar med eventuella planer.

• ladylovelylocks
    irrajk skrev 2007-10-08 17:23:14 följande:
    Ha ha, det är lätt att falla för dessa irländska män verkar det som.. Hur länge har du varit "fast"?Hoppas att allt är bra på den gröna ön. Vi hoppas att vi kan åka över till jul. Men väntar bebis nu vilken dag som helst så vi väntar med eventuella planer.

Åh grattis! Vad kul, hoppas du inte behöver vänta länge! Jag har varit här sen maj-04 med undantag för 6 månader i Sverige (sparade till Australienresa-går INTE att spara här) och 8 månader i Australien. Med min sambo sedan Juni-04 hehe vi var på våran första dejt 2 veckor efter att vi "träffats" alltså jag såg honom ju redan i Mars när jag var här på besök, men han visste ju inte vem jag var förrän jag kom tillbaka. Vi flyttade ihop ganska direkt efter första dejten!

Just nu regnar det, och jag borde egentligen åka till svärmor med tvätt (hon har torktumlare hihi) men jag har legat här på soffan hela dan, väntar på att Cian ska komma hem från jobbet!

• irrajk

Låter härligt. Jag flyttade också fort ihop med sambon. Min kompis som jag kom till Dublin med som jag delade rum med bestämde sig för att åka hem helt plötsligt. I samma veva fick min sambo veta att huset han bodde i skulle renoveras och han var tvungen att flytta ut. Så han flyttade in med mig och sen skaffade vi lägenhet nån månad senare. Fast det var lika bra vi flyttade ihop för vi var tillsammans varje dag i alla fall. Det var helt galet, men underbart. Precis sådär som det ska vara. Då trodde jag inte att det skulle hålla mer än 6 år senare och tredje barnet på väg... ha ha det var ju knappast planen när jag åkte till Dublin för att jobba några månader..
    Kan tänka mig att det var samma för dig. Livet blir inte som man trott... Hur trivs du i Cork? Har aldrig varit där. Dublin och Nenagh, Tipperary är så långt mina erfarenheter sträcker sig. Vad jobbar du med?

Om det regnar så går det väl snart över. Brukar ju inte regna i flera dagar i sträck som det gör här...

• ladylovelylocks

jag var inne o kollade på din profilbild, vad fina barn du har! Jag tycker rödhåriga barn är så söta!!!

Jag älskar Cork, och skulle aldrig kunna bo i Dublin! Var där i fredags över dan. och usch vilken panik jag får, speciellt när man ska korsa en gata! Vid flera tillfällen var det så mycket folk vid övergångsstället att jag blev utknuffad i gatan. Dessutom är det mindre avgaser här (känns så iaf)

Var ligger Nenagh? Har aldrig hört talas om det...Vilket county?

• irrajk

Vi fick också panik när vi var i Dublin senast. Fast vi skulle ju handla julklappar i värsta ruschen med barnen i släptåg så det hjälpte väl inte, men vi bor i ett litet samhälle i Sverige nu så man är verklgien inte van vid storstan längre. Fast jag kan sakna att ha nära till allt. Vi bodde verkligen centralt när vi bodde i Dublin, var så skönt att kunna gå överallt och allting fanns och var öppet..

Nenagh ligger 2-3 mil nordväst om Limerick. Är inte speciellt stort. Svärföräldrarna har ett hus där nere. Jättefint hus. Fast de ska nog sälja det, eller ja det har de sagt de senaste 5 åren för att det ligger för långt från Dublin, där de bor. Vi får väl se. Tråkigt tycker jag för det är helt underbart!! Men vi får väl se vad som händer.

• Tinkolina

Bodde på Irland ungefär ett år för länge sedan. Först i Sligo  (älskade stället och omgivningen) och sedan Athlone som inte var lika trevligt men helt ok.

Hade dock redan träffat min man då så jag höll mina relationer till de irländska männen på kompisstadiet

Kanske inte hjälper dig så mycket i dagsläget men jag är lite skrivsugen så jag slänger in ett inlägg i alla fall.....

• irrajk

De flesta som bott eller varit på Irland verkar alltid ha positiva erfarenheter. Och vill alltid åka tillbaka.

De irländska männen går ju lika bra att ha till kompisar... hi hi..

• Idaaa1982

Nä men hallå bruttan!! halkade in här på ett bananskal å fick syn på daj!
    Bor ju inte i Irland men.. haha

• ladylovelylocks
    Idaaa1982 skrev 2007-10-08 18:56:18 följande:
    Nä men hallå bruttan!! halkade in här på ett bananskal å fick syn på daj! Bor ju inte i Irland men.. haha
    tjena!!! Ja världen e liten, eller ja, FLvärlden kanske man ska säga haha! Hur e de tjejen? Inga planer på att komma hit o fika???
Svar på tråden Bor du i Irland?